“Värt ett besök!”

National Air and Space Museum (NASM)
Boka i förväg
Mer information
69,00 US$*
och över
Private Guided Tour of the Smithsonian National ...
Rankad som nr 5 av 488 saker att göra i Washington DC
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för små barn, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 10 april 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt upplagt museum för alla åldrar. Små detaljer blandas med stora farkoster. Ett museum för en kort vistelse eller ett längre besök. Fantastisk är att alla har gratis inträde!

Tack Jessica M

Omdömet skrevs 16 mars 2017

Jag brukar sällan gå på museer när jag är ute och reser, men beslutade att ta en snabbtur på detta museum. Ett mycket intressant museum över flyg- och rymdhistorien och jag blev faktiskt kvar där i flera timmar.

Tack ingmar703
Omdömet skrevs 13 mars 2017

Har aldrig sett något liknande. Allt från flygets utveckling till rymdraketerna. Så intressant att min fru fick dra mig ut i friska luften efter ett par timmar. Och jag går nästa aldrig på museer. Dessutom GRATIS. Engelsmannen Smith visste vad han gjorde när han donerade pengar till dessa museer i Washington D.C. So don´t miss it.

Tack FruitSalad2013
Omdömet skrevs 6 mars 2017

Som lite flygtokig måste man ju bara besöka detta ställe för här finns ju all historia som går att uppbringa gällande allt från kommersiellt flygande till krig- och rymdresor.
Här finns allt från Blackbird till DC 3 och månraketer så att spendera 4 timmar här var inget problem kan jag säga, finns även IMAX om man vill se film och guidade turer som inte kostar någonting.
Det enda jag kunde käna var att man saknade lite av det nyaste både på vanligt samt krigsflygplansfronten men man kan ju kanske inte stoppa in saker som används fortfarande på ett museum.

Tack Skumpamums
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 14 februari 2017

Ett lagom sort museum för både "nördar" och folk i allmänhet. Det visar flyghistorien från det första flygplanet till månfarkoster och även nyare satelliter. Flygplan är ju ganska stora, men Tex kapseln Gemini 4 väldigt liten, så huset är tämligen stort. Ca 2 tim är nog mnimum tid för ett besök. Jag var där kl 10 på morgonen när de öppnade. Vi var nog bara 20 personer där då. De kom fler sen...

Tack Gunnar_58

Resenärer som tittade på National Air and Space Museum (NASM) tittade också på

Besökt National Air and Space Museum (NASM)? Berätta vad du tyckte!