“Fullt betyg ”
Omdöme om Hemavan Tärnaby

Hemavan Tärnaby
Rankad som nr 1 av 2 saker att göra i Tärnaby
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Lägenhet på Birgittavägen för 6 pers. Ski in&out, fantastiskt läge. Skidförråd, torkskåp, bastu, diskmaskin. Bra standard och engagerad personal. Mer än nöjd!

Tack Rebecka J
Omdömet skrevs 16 januari 2018

För en väldigt mellanbra åkare som jag själv så rekommenderar jag definitivt Hemavan för utförsåkning snarare än Tärnaby. Men det lilla jag åkt i Tärnaby så måste jag säga att det nästan är finare där. Fin utsikt över sjön från toppen. Men Hemavan bjuder också på fina vyer. Och backar som lämpar sig bättre om man inte vill åka/trivs i de brantare backarna. Det finns en del förbättringspotential dock, till exempel bättre skyltning av backarna i Hemavan men i Tärnaby skulle jag säga att det verkligen behövs bättre underhåll av en del backar. Kanske satsas det mer på de stora, kända backarna som Anjabacken och Ingemarbacken men vill man ha dit "vanliga" turister behövs det underhåll även av de lättare backarna.

1  Tack ilbombo
Omdömet skrevs 24 juli 2017 från mobil enhet

Vacker by. Fin utsikt från hotellet. Märks att det är vintersport som dominerar. Åt inte på hotellet.

Tack SYlwia H
Omdömet skrevs 16 april 2017

Resenärer som tittade på Hemavan Tärnaby tittade också på

Besökt Hemavan Tärnaby? Berätta vad du tyckte!