“Möhippa”

Arvika Kanot & Turistcenter
Rankad som nr 1 av 12 saker att göra i Arvika
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Arvika Kanotcenter erbjuder dig turer i ett av Sveriges vattenrikaste område med närmare 800 km kanotleder. De många sjöar och vattendrag i och kring Arvika ger mycket goda förutsättningar till fantastiska kanotturer i varierande natur - från utpräglad vildmark till jordbrukslandskap från 1800- talet. Arvika Kanotcenter erbjuder olika turer, allt från nybörjarturer till mer krävande, för enskilda, familjer eller mindre grupper. Kanotturer är bland annat: Glaskogen, Rinnen, Jösse älv, Köla älv, Värmeln eller Lillälven. Alla kanotleder finns markerade på Arvika Friluftskarta. På Arvika kanotceter kan du boka ett kanotpaket i vilket ingår kanot (för 2 pers), paddlar, reservpaddel, flytvästar, kanotvagn, rep, svamp, spade, soppåsar, presenning, ledbeskrivning och kartor samt transport till några av turerna. Proviantpaket kan köpas och köks- och friluftsutrustning finns att hyra. Det är också möjligt att hyra enbart kanot och starta på valfri dag. Arvika Kanotcenter erbjuder även uthyrning av fiskebåt, havskajak, cyklar och friluftsutrustning. En annan spännande och annorlunda upplevelse är höghöjdsbanan som kan bokas av grupper och privatpersoner.
Omdömet skrevs 18 juni 2017 från mobil enhet

Vilket fantastiskt ställe med trevlig personal och bra service! Centret är beläget så vackert vid vattnet, vi gjorde höghöjdshinderbanan och det var jätteroligt. Sen fick vi under hela vistelsen väldigt god mat, både middag och frukost. En stor högtalare lånades ut till oss och dukningen inför middagen var jättefin. Sedan finns det nog inga badtunnor i Sverige som ligger så vackert som dessa, helt klart underbart. Tack till personalen som gjorde min systers möhippa så bra! Kan varmt rekommendera detta ställe!

Tack majahy
Dodeman L, Owner på Arvika Kanot & Turistcenter, svarade på det här omdömetSvarade 21 juni 2017

Tack för din recension och framför allt att ni har varit hos oss. Mycket trevliga och roliga gäster! Då vad det möhippa fest och dans på bordet. Välkommen åter och trevlig sommar till er :-)
Luc

Omdömet skrevs 14 juni 2017 från mobil enhet

Jättetrevligt ställe. Härliga badtunnor med utsikt och kort avstånd ner till sjön. Bastu i anslutning till tunnorna. Trevlig personal och härlig kanottur.

Tack keylan8
Dodeman L, Owner på Arvika Kanot & Turistcenter, svarade på det här omdömetSvarade 18 juni 2017

Tack för din recension. Hoppas att vi ses igen hos oss för andra äventyr!. Hälsningar. Luc

Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Fantastiskt värdskap bra service väldigt fin anläggning kanon aktiviteter. Perfekt ställe för fest eller möte. Rekommenderar detta ställe.

Tack Andreas O
Dodeman L, Manager på Arvika Kanot & Turistcenter, svarade på det här omdömetSvarade 16 maj 2017

Hello Andreas,

Thank you very much for your feedback. It was a pleasure to welcome you and your team :)

Looking forward to welcome you anytime.

Have a nice summer.

Luc and co

Omdömet skrevs 19 december 2016 från mobil enhet

Att låna en kanot å få åka ut på början blå å se fågellivet från en annan vinkel det är fruktansvärt häligy

Tack hv71an
Dodeman L, Manager på Arvika Kanot & Turistcenter, svarade på det här omdömetSvarade 27 mars 2017

Dear customers,

Thank you for the feedback about your experience.

Hope to see you back at the canoe center.

AKTC Team

Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 6 augusti 2016 från mobil enhet

Vi fick bra instruktioner av en guide och goda råd hela vägen vilket kändes mycket tryggt! En fantastisk adrenalinkick och utmaning. Tillsammans med vår 18- och 19-åring tog vi oss igenom banan som är på en höjd av 10-12 meter. Tänk att man klarar mer än man tror! Jag med höjdskräck utmanade mig själv och kan tänka mig prova det igen och blev alldeles hög av adrenalin och stolt att jag klarade av banan! Min man är skräckslagen vid tanken att göra om det och mådde illa en timme efteråt... För ungdomarna var det en spännande lek och de tog banan två ggr eftersom det bara var vi. Jag rekommenderar starkt aktiviteten för familjer med äldre barn! Vilken glädje och ett härligt samtalsämne för oss!

Tack Helena M
Dodeman L, Manager på Arvika Kanot & Turistcenter, svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2016

Dear customers,

Thank you for your feedback on your experience on the High Rope Course :)

It is fir sure a rush of adrenaline when you are high in the trees but it is a lot of fun at the same time.

See you soon at The Kanot Center.

AKTC Team.

Resenärer som tittade på Arvika Kanot & Turistcenter tittade också på

Arvika, Värmlands län

Besökt Arvika Kanot & Turistcenter? Berätta vad du tyckte!