Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Backis
Simrishamn, Sverige

Helt ok hotell med centralt läge

3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 1 aug. 2023från mobil enhet
Helt ok hotell med centralt läge. Standarden är medel. Trevligt att fika och kvällsmat ingår, men det är lite av ”bamba-känsla” över det. Inget kulinariskt direkt. Rummen är av enkel medelstandard. Vi hade hund med oss, som var välkommen. Gick bra att ha med sig hunden på uteserveringen samt i området vid receptionen där man fikar. Frukosten är bara det nödvändigaste. Ganska spartanskt tyckte vi.
Datum för vistelsen: augusti 2023
Tips för att välja rum: Förboka p-plats på innergården så slipper du promenera med packningen till gatuparkeringar en bit...
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
1 645 kr
    • Trip.com
    35.6 km från Clarion Collection Hotel Bristol
    Visa fler hotell i Arvika
    Omdömet skrevs 29 maj 2023 från mobil enhet

+ Ett bra hotell som ligger mycket centralt på gågatan mitt i stan. Har egen parkering mot avgift 120:-/dygn. (Men det finns gratis parkering vid hamnen) Rummen ganska små men helt okej. Där finns vattenkokare och kaffe/te.
    Frukosten, kaffe och småkaka, och kvällsmat ingår i priset.

- Samma kvällsmat 2 kvällar på rad kändes sådär:-( Lite trångt vid frukosten.
    1 toalettrulle i hållaren och ingen extra, tog slut.
    Hade önskat ett skohorn.
    Den jättestora kudden var inte bra, bättre med 2 mindre vanliga kuddar.

Rumstips: Parkera vid hamnen, gratis. Besök gärna Rackstadkolonin!
    Datum för vistelsen: maj 2023
    Restyp: Reste ensam
    1  Tack 192ullam
    Omdömet skrevs 15 september 2022

Mötet i receptionen var inte trevligt, det var ostädat, skräpigt och smutsigt. Oproffsigt och ej serviceinriktad personal.
    Rummet var godkänt, men inte mer, som var belägen i den intilliggande byggnaden.
    Smutsiga stolar och ej avtorkade bord i matsalen. Dessutom allmänt trångt. Olustigt att intaga frukost, fika och middag där. När man såg in i köket, så såg det också olustigt att se att "kocken" jobbade utan handskar med maten, så ohygieniskt. Dessutom ej rätt klädd för sin uppgift, han hade kläder som en verkstads-arbetare.
    Detta borde vara ett ansvar för hotellchefen se över verksamheten, samt viktigt se till att det finns rätt personal på rätt plats.
    Vi känner inte igen oss, som om detta är ett Nordic Choice Hotell, det liknar mer ett dåligt hostel.
    Inhägnade parkeringar finns på innergård och en, en bit från hotellet. Det var det enda som var bra.

Datum för vistelsen: juli 2022
    Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
    Tack Eje B
    Omdömet skrevs 16 juli 2022

Rummet var lite slitet och kändes gammalt men sängarna var ok.
    Middagen som ingick var mkt bra och restaurangen mysig.
    Bra rejäl frukost.
    Hade bokat en helg för att fira min väninna som fyllt 60 år, mailade hotellet innan men inget fanns på rummet, inte ens ett grattis i receptionen. Har tidigare bokat Clarion för att fira familj och vänner men väljer aldrig mer Arvikas hotell i detta syfte.

Datum för vistelsen: mars 2022
    1  Tack Annika J
    Omdömet skrevs 4 juli 2022 från mobil enhet

Ett bra hotel mitt i centrum. Tyst och lungt. Snabb och bra incheckning. Det bästa är Nicklas i köket som leverar bra mat på kvällen och är vad vi vet mycket omtyckt av gästerna för sin goda mat, inte att glömma hans filmjölksbröd. Ett bra hotel som vi har besökt under 4 år och aldrig varit missnöjda med.

Rumstips: Boka gärna p-plats i förväg
    Datum för vistelsen: juli 2022
    Tack Staffan413
    Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Fruktansvärt oseriöst hotell. Stänger baren tidigare trots fullt med gäster. Låser dörren till hotellet 1,5h innan stängning. Personalen skrattar, pratar och kollar på mobilen. Ska vi ha kvar detta fina hotell med Den service som fanns innan pandemin så är det till att steppa upp på personalfronten. Gäster och service är nummer 1,alltid!!

Datum för vistelsen: juli 2021
    1  Tack Lina L