Omdömet skrevs 27 juli 2020

Mitt tionde(?) besök på Scandic Arvika.
Så här skrev jag för några år sedan:
”Centralt läge nära till torget och 5 minuters promenad ned till Kyrkviken/Glafsfjorden. Fräscha rum, alltid trevlig personal och god mat i hotellets matsal.
Dessutom sitter det fin konst på väggarna.
Frukosten bjuder på saker utanför standardsortimentet: mycket frukt, egengjord fruktsallad, några goda korvar och möjlighet att göra dina egna våfflor.”

Nu var det av Coronaskäl inte lika kul frukost. Inte mycket att göra åt.
Receptionen är nyrenoverad.
Det var inte mitt rum.
Slitet, fönster som inte fungerade, omysigt.
Synd.

Rumstips: Ta inte rum 103! Det borde kraftigt rabatteras.
Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Seaside322718
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Det går inte att backa sig ur en kris....har något sagt!!!

Bara för att det är Corona kan man inte dra ner på allt!

Frukosten passade bättre in på sämre camping, bröden inslagna i plastfolie måste ha varit minst 1 dag gamla. + belgiskavåfflor som man kunde göra själv. Inget övrigt av frukosten var tilltagande, åkte till mataffären för få i oss frukost.

Poolen och relaxavdelning av avstängd pga. Reparation .

Bodde i ett familjerum för tre som var i klass med en liten hytt på tysklandsbåten och hur tänker man när man placerar ett litet familjerum precis resturang/bar uteservering (se bilder)

Toalett/badrum var inte heller i det fräschaste laget med både springer, hängande krokar och mögerbildning.

Får säga att om det är "corona-kris" så hade jag skickat de få gästerna till de bästa och finaste rummet oavsett bokning för att locka mer folk till hotellet.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack marcusf294