Omdömet skrevs 20 november 2017

Bra frukost, trevlig liten spaanläggning men vårt rum var rätt så slitet. Toalett och dusch på varsin sida om en hall. Ingenstans att hänga handdukar och toaletten upptryckt mot en vägg. Synd, då hotellet i övrigt känns renoverat.

• Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack Christer P
Omdömet skrevs 15 november 2017

10 plus en av di finaste restaurangerna i arvika. maten buffe med kaffe kalas
alltid två rätter å ett gedigert kaffe bord kunnig personal man får hem längtan när di serverar så att göra ett besök där måste man

• Bodde här: oktober 2017, reste i arbetet
Tack hv71an
Thomas A, Hotelldirektör på Scandic Arvika, svarade på det här omdömetSvarade 17 november 2017

Tack, kul att du uppskattar vår mat - det sätter vi värde på!
Hoppas vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 6 november 2017

• Bodde här: november 2017, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Omdömet skrevs 6 november 2017

Som Top Floor-medlem hos Scandic så passerar jag rätt många hotell i kedjan per år. Och Arvika är nått jag undviker om jag kan, gick inte denna gången tyvärr. Och hotellet är mer trött och slitet än mina tidigare besök de senaste sju åren. Undrade ganska omgående varför jag blev blöt om fötterna i rummet, och varför parketten slagit sig i halva rummet. Insåg att det står vatten under golvet och parketten börjat svartna i skarvarna. Undrar hur länge denna vattenskadan varit och hur många gäster plus städerskor som inte brytt sig om att rapportera nått så uppenbart!?
Fick omgående nytt rum, ungefär lika slitet det.

Restaurangutbudet i bakfickan, det som var öppet var dagen var lika visset det. Beställde en Caesarsallad, men det som jag fick var mer att beskriva som kycklingsallad gjord på vad som fanns i skafferiet. Verkar inte som kocken vet vad en Caesarsallad är, för det var i princip inga rätt alls.

Hotellet använder inte heller Scandics vanliga internet eller web-utcheckning. Tröstlöst att stå i 10 min på morgonen och vänta på att ett par byggubbar ska krångla med fakturering, när man vant sig att vara lägga nyckeln i en box.

Allt detta kan man väl stå ut med om priset hade varit där efter, men tyvärr kostar en natt i Arvika ungefär vad fräscht Scandic på fina gatan i Stockholm kostar. Så tyvärr är det att rekommendera några extra mil och bo i Karlstad istället.

• Bodde här: oktober 2017, reste i arbetet
Tack johrse
Omdömet skrevs 5 november 2017

• Bodde här: november 2017, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com