“Slottet med Litauens Medeltidshistoria !”
Omdöme om Slottet i Trakai

Slottet i Trakai
Boka i förväg
Mer information
46,48 US$*
och över
Små grupps sightseeingtur till Paneriai Memorial ...
Rankad som nr 2 av 17 saker att göra i Trakai
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Ute på en av öarna i Galvessjön, i staden Trakai, vilken är omgärdad av tre sjöar, litter en av Litauens mest besökta sevärdheter -Slottet i Trakai ! Två stora bussparkeringar finns i anslutning till sevärdheten och under sommarmånaderna kan det vara långa köer vid biljettluckan ! OBS ! Öppnar kl 10.00 !

Tack 46erling46

Omdömet skrevs 12 september 2017

Ett intressant besök av ett gammalt slott/riddarborg som ligger i en vacker miljö. Dock inte så lättillgängligt om man har svårt att gå.

Tack Nisse91
Omdömet skrevs 4 september 2017

Till att börja med, om ni kan, ta en guidad tur.

Utställningen är bra, men det är väldigt mycket text att läsa, så en Guide kommer göra besöket roligare och lite mer avslappnat.

Man klarar sig utan guide, men då är det VÄLDIGT mycket text att läsa.

Tack oobum
Omdömet skrevs 27 augusti 2017 från mobil enhet

Väldigt fint återuppbyggt slott. Vackert beläget mitt ute i vattnet. Vi besökte slottet i slutet av sommaren så det var inte så farligt mycket folk. Roligt och lärorikt. Lätt att ta sig dit på egen hand med de lokala bussarna.

Tack Caroline H
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Häftigt slott som är renoverat och uppbyggt till sin fornstora glans. Mycket vacker omgivning med sjön och fina hus.
Vi hyrde trampbåt och trampade runt slottet och fick fina vyer. Fikade sen på servering med utsikt över slottet.

Tack Ingrid L

Resenärer som tittade på Slottet i Trakai tittade också på

Trakai, Vilnius County
Vilnius, Vilnius County

Vilnius, Vilnius County

Besökt Slottet i Trakai? Berätta vad du tyckte!