“Underbart”
Omdöme om Restaurant 3

Restaurant 3
Rankad som nr 41 av 1 027 Restauranger i Riga
Omdömet skrevs juni 1 2017 från mobil enhet

Bästa mat jag fått på länge. Helt outstanding. Lever länge på detta. Åt en 5-rätters avsmakningsmeny med dryckespaket. Allt var supergott och en upplevelse för munhålan. Priset är ju en bråkdel för samma upplevelse i Sverige, om den ens finns. 10 poäng, 11 om det finns.

Tack Jens H

TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs maj 16 2017 från mobil enhet

Riktigt trevlig restaurang. Relativt billigt 49Euro för avsmakningsmeny. Bra utbud av viner och vänlig personal.

Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs maj 4 2017

Utifrån ser denna restaurang ut som en bland många andra i Rigas gamla stad. Då man kommer in och möts av en fantastisk personal och smakfullt inrett rum även om den inryms på en mycket begränsad yta.
Vi åt trerätters där vi båda valde olika rätter men var lika förtjusta i såväl för- och varmrätter som desserterna. Det var en fröjd för såväl öga som gom att äta sig igenom måltiden. Imponerande var också att se hur en del av maten tillreddes i det minimala köket mitt bland borden.

Tack Johnny K
Omdömet skrevs november 20 2016 från mobil enhet

Vi åt en vegetarisk femrättersmeny. En fantastisk upplevelse. Det började med en kittlande aptitretare som serverades med flytande kväve. De följande rätterna var spännande, kreativa och goda! Bland annat innehållande rödbeta med äpple, svartrot och citron, ostskum med hampafrö, trattkantareller och grönkål.
Servicen var mycket bra! Efterrätten var helt fantastisk med glass, tranbär och ingefärakaka. Till den serverades en varm dryck i likörglas. Full pott! Jag kommer hit igen, så fort jag bokat nästa resa till Riga.

Jag ångrar dock att jag inte fotade av menyn så att jag kunde komma ihåg alla komponenter i rätterna. :)

Tack Allybobobo
Omdömet skrevs oktober 28 2016 från mobil enhet

Vi var 4 personer som åt en sjurätters middag tidig onsdagkväll i oktober. Började med rabarbermousserande vin då jag läst om de tog Tripadvisor. Det var helt fantastiskt så vi drack en flaska innan maten & en under middagen. Innan sjurätters middagen fick man en fantastik svamppirog som en extra rätt. Sex utav sju rätter var helt amazing! Vi satt & ojade & förundrades hur gott det var. Sista rätten var oxtunga, vilken var bra, men inte alls samma oj som övriga. Vinpaket med fem vita viner, ett rött vin & ett dessertvin. Hade önskar mer rött vin, annars fantastiskt. Även om jag önskade lite lite mer så får de toppbetyg! De skämde bort oss så man ville bara ha mer mer mer!

Tack Christina O

Resenärer som tittade på Restaurant 3 tittade också på

Riga, Riga Region

Besökt Restaurant 3? Berätta vad du tyckte!