“De förtjänar en stjärna i Guide Michelin”
Omdöme om Vincents

Vincents
Rankad som nr 1 av 1 178 Restauranger i Riga
Prisklass: 116 US$ - 1 157 US$
Kök: Europeiskt
Bra för: Romantiska möten, Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 15 augusti 2017

Jag har ätit på 2-stjärniga finkrogar med sämre helhetsupplevelse. Maten utsökt, trevlig och kunnig personal som skötte sitt jobb med glimten i ögat

Tack Fredrik A

Omdömet skrevs 10 april 2017 från mobil enhet

Om man gillar extra matupplevelsen så kan man lyxa till det med att gå hit, för det blev ganska dyrt(även om de bjöd på taxi efteråt). Vincents levererade från början till slut, med goda rätter och samkfulla viner. Servicen var väldigt bra och servitörerna var så osynliga de ska vara.
Våra höga förväntningar infriades och favoriträtten var gåslevern med tryffel i ravioliform.
Det enda jag inte riktigt förstod var inredningen(?)

Tack Johan R
Omdömet skrevs 4 oktober 2016

Vilken service - från att vi steg in i restaurangen o tills vi lämnade stället så kände vi oss uppassade. Spännande smakupplevelser där samtliga rätter serverades på väldigt kreativa sätt. Det var även en hel del "chefs compliments" från köket, som vi fick pröva på medans vi väntade på våra rätter. Är du i Riga så ska du helt klart äta på Vincents. Må vara en aning dyrt men väl värt det!

1  Tack Love2travel-mi2
Omdömet skrevs 11 september 2016 från mobil enhet

Middagen som upplevelse får högsta poäng. Det bjöds på flera spektakulära mellanrätter från köket som höjde hela middagsupplevelsen - det åts ur blomkrukor, dukades fram brinnande sniglar, tillverkades och serverades sorbé framför oss vid bordet etc. Mycket proffsig och avslappnad service. Så långt, en fullpoängare. Men den beställda maten var faktiskt en besvikelse. Grönsalladen till förrätt var imponerande tråkig, laxen inte mycket bättre medan tomat-gazpachon var god. Huvudrätterna var inte heller en succé. Hela sällskapet var väl överens om att mellanrätterna överträffade rätterna på menyn. Så 5 av 5 för service och upplevelse, men 3 av 5 för rätterna på menyn.

Tack Andreas A
Omdömet skrevs 10 juni 2016 från mobil enhet

Har i fredags besökt denna lyx resturang i Riga! Resturangen ligger på gång avstånd från gamla stan. Ett riktigt måste om man besöker Riga. En Gastronomisk explosion och en riktig show av matupplevelse. Flera ggr under middagen kommer rätter in med " complements from The chef in på bordet! Vi åt 3 rätters middag den var outstanding!
Priset var lite i överkant men upplevelsen gjorde att det var värt! Servicen var toppen och vinet som vi drack till gjorde att smakerna på maten lyfte! Bra att boka bord innan! Finns en app på hemsidan så man kan boka där!

Tack Anhi2013

Resenärer som tittade på Vincents tittade också på

Riga, Riga Region

Besökt Vincents? Berätta vad du tyckte!