Kostnadsfri avbokning till den 28/07
Rabattmeddelande! 12 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 12 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 121 US$/natt.

Kostnadsfri avbokning till den 26/07
Kostnadsfri avbokning till den 29/07
Boka nu, betala på plats
bedfinder
Rabattmeddelande! 13 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 13 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 95 US$/natt.

Agoda.com
  • Pool
ClarionCollection
Kostnadsfri avbokning till den 28/07
Orbitz.com
  • Gratis frukost
Rixwell Gertrude Hotel(Riga)(Mycket prisvärt!)
Agoda.com
  • Gratis frukost
Rixwell Elefant Hotel(Riga)(Mycket prisvärt!)
getaroom.com
Omdömet skrevs 14 april 2016 från mobil enhet

Underbart hotell med en känsla av Ryskt inflytande blandat med hög service nivå och god mat. Härligt!
Höga tak (5-6m) och med träsnide och fantastiska lampor!
Bif lite bilder, bl.a på Christer som står vid wc dörren, han är 190 cm lång
//Thomas

Bodde här: april 2016, reste i arbetet
Tack BTF77
Omdömet skrevs 18 juli 2015 från mobil enhet

Bor två nätter här ( en kvar).
Fick rum på våning tre som är fantastiskt fint. Högt till tack, smakfull stil. Sonen 7år fick bekväm extrasäng utan extra kostnad. Mycket tyst rum trots att fönstret vette mot vägen.
Minus för frukosten, tyvärr. Trötta grabbar dök då och då upp och fyllde på frukostvaror, behövde också säga till ett flertal gånger att tallrikar, knivar mm var slut. Torrt och trist bröd, synd då Lettland annars bjuder på underbart bröd ex saldskabsmajse (surdegsbröd).
Överlag fint hotel men ....

Bodde här: juli 2015, reste med familjen
Tack Christina A
Omdömet skrevs 25 februari 2014

Om du skulle övernatta hos en rik gammal släkting med en enorm våning mitt i stan, 5 meter i takhöjd och lite brittisk stil, så skulle det antagligen vara som att bo på Europa Royale. Har nog aldrig haft en mer "hemma på besök-känsla" än på detta hotell. På gått och ont. Fantastiskt fin byggnad och mysig/gammeldags interiör. Däremot var det en del grejer i rummet som var "hemmafixade" vilket kändes ok på detta hotell men hade var konstigt på ett annat hotell typ Scandic. Lite maskulin doft i vårt sovrum och på hotellet. ( Lite tobak + after shave vilket är rätt udda men inte så störande som man skulle kunna tro). Sängar helt ok med dragning åt det fastare hållet. Bra frukost en inte fantastiskt. Bra läge lite utanför gamla stan. Rekommenderar att inte bara spendera tid i gamla stan utan gå åt andra hållet så kommer ni se ett mer genuint och rätt trevlig Riga. Lite som söder i Stockholm. Servicen är blandad som alltid i östra europa. Bra incheckning och alla önskemål jag hade mailat om tidigare hade de uppfyllt. Blev också uppgraderade vilket var trevligt. Hade rum 302 vilket vi var mycket nöjda med. Vi reste med barn (11 månader) vilket funkar ok, men Riga är relativt knepigt med barnvagn. Mycket trappor in till restauranger etc. Har bott på Hotel Justus och Old City boutique hotel innan och de har också varit mycket bra. Alla tre har olika stil och charm. Handlar mer om vilket pris man kan få.

• Bodde här: februari 2014, reste med familjen
1  Tack 77bobster
Omdömet skrevs 10 januari 2014

Vi var på försenad bröllopsresa till Riga och vi gillade Europa Royale skarpt. Vi fick vårt standardrum uppdaterat till en svit, allt fungerade utmärkt, frukosten var mångsidig och badrummet var stort och fint. Hela hotellupplevelsen kändes lite extra lyxig och spännande pga. den fantastiska miljön med kristallkronor och nästan fem meter till taket. Extra plus för det otroligt vackra och fina kasinot i källarvåningen, verkligen värt ett besök.
Läget är också perfekt, nära till allt med en vacker park bredvid.
Det enda som störde var att festen på grannrummet hördes otroligt bra igenom väggen den andra natten och personalen på hotellrestaurangen var ganska flegmatisk och ointresserad av matgästerna.
Vi kommer absolut att återkomma till Europa Royale.

Bodde här: januari 2014, reste som ett par
Tack Katarina B
Omdömet skrevs 13 maj 2013

Ett hotell med anor, perfekt läge nära en park, och tio minuter från gamla stan. Stora fina rum med allt du behöver, fantastisk service, god mat i underbar miljö.
Hotellet erbjuder dig som gäst allt vad du behöver, kunnig personal som talar bra engelska. Maten i restaurang Benjamin var vällagad och mycket god.
Hotellet i sig, med en historia som man behöver uppleva på plats.
Sedan är Riga en underbar stad med mycket att se, väldigt lätt att orientera sig i och väl värd ett besök.

Tips för att välja rum: Alla rum är olika, men rummen högst upp är inte så bra, små fönster lågt till tak.
  • Bodde här: maj 2013, reste med vänner
Tack Renrum52