“Inte prisvärt”

Kök: Lettiskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Uteservering, Bokningar
Omdömet skrevs maj 28 2017

Har fått rekommendationer om att denna restaurang skulle vara väldigt bra. Levde inte upp till förväntningarna. Kom ihåg att fråga efter priset om ni får ytterligare rätter att välja på som inte finns på menyn. Blev dyrare än vad det smakade.

3  Tack AnneT378

Omdömet skrevs januari 2 2016

En trevlig restaurang med synnerligen vällagad mat baserad på de bästa råvarorna. Redan efter brödet var vi helt nöjda - måste vara det bästa brödet i stan! Trevlig servering om väl något långsamma - underdimensionerad bemanning vid serveringen.

1  Tack Pia W
Omdömet skrevs oktober 15 2014

Mycket trevlig miljö och bra service men maten hade större ambitioner än man lyckades åstadkomma. Fräscha råvaror och inte alls dyrt

Tack Latteponken
Omdömet skrevs maj 11 2014

Trevlig restaurang med bra service och skyhöga ambitioner. Ok mat för att vara Lettland men hade jag besökt den här restaurangen i Sverige eller Danmark hade jag blivit besviken.

Tack Carolinuss
Omdömet skrevs april 11 2014

Mycket trevlig restaurang som pendlar mellan "Fine dining" och "Trattoria".
Proffsigt, men ändå mycket engagerat bemötande. Det märktes att ambitionerna är höga, och till största delen infriades våra förväntningar.

Vi åt en ganska enkel måltid bestående av två huvudrätter, varsin efterrrätt, öl och vatten till maten samt Kaffe och thé efteråt. Huvudrätterna höll mycket hög standard, efterrätterna även så, även fast min efterätt visade sig vara lite väl experimentell. Marzipan och Truffel var inte någon smaksensation, vilket däremot min sambos Cheese cake visade sig vara. Kaffe och Thé höll även det mycket god klass, vilket verkligen inte är självklart även fast det rör sig om en restaurang av bättre klass.

Enda anledningen till att jag inte ger högsta betyg är att min efterrätt inte höll hela vägen fram, ambitioner saknas dock inte, och tittar man på prislappen är detta ett rent fynd med tanke på vad motsvarande måltid skulle kosta på en vettig Svensk restaurang. Vi betalade 52 euro för ovan nämnd måltid! Valtera passar även för större sällskap och jag har svårt att se att någon blir besviken efter att ha varit här.

Tack Totte70

Resenärer som tittade på Valtera Restorans tittade också på

Riga, Riga Region

Besökt Valtera Restorans? Berätta vad du tyckte!