“Ovärt med inträde”

och över
Old Town Walking Tour of Riga
Rankad som nr 45 av 327 saker att göra i Riga
Omdömet skrevs 17 juli 2017 från mobil enhet

Kostade 5 euro i inträde, det var det inte värt. Kyrkan i sig var inte så intressant, domkyrkan i Uppsala (där jag bor) är mycket finare och gratis att gå in i... ;)

Tack HrJonsson

Omdömet skrevs 1 maj 2017

Kyrkan ligger bra placerad i gamla stan och ser trevlig ut. Vi passerade den flera gånger och tillslut bestämde vi oss för att gå in. När vi insåg att det kostade några euro valde vi att avvakta. Istället promenerade vi ner till Radisson Sas och Skyline Bar för att synda (dricka drinkar) och beskåda utsikten från våning 26 - bekvämare och till samma pris.

Tack 591nikl
Omdömet skrevs 30 april 2017

Kyrkan har en intressant historia och har renoverats nyligen. Utsikten över Riga från tornet är härlig, men varför går hissen så sällan även om det är kö?

Tack Lars P
Omdömet skrevs 4 januari 2016

En trist sak utan vare sig större arkitektoniskt eller konstnärligt värde. Inträde kostar €3.– och att ta hiss upp till tornet hela €9.–.

Tack Bertil A
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 17 oktober 2015 från mobil enhet

En vacker kyrka, varken mer eller mindre. Man blir inte hänförd men det ger ändå ett lugn i själen att gå in i en kyrka. Det kostade 3 euro att gå in. Betalar man ytterligare en slant kan man åka upp i hissen med utsikt över hela stan. Det gjorde vi dock aldrig pga höjdrädsla... :)

Tack Netzon

Resenärer som tittade på St. Peter's Church tittade också på

Besökt St. Peter's Church? Berätta vad du tyckte!