“Inget utöver det vanliga”
Omdöme om St. Peter's Church

och över
Old Town Walking Tour of Riga
Rankad som nr 44 av 326 saker att göra i Riga
Omdömet skrevs 17 oktober 2015 från mobil enhet

En vacker kyrka, varken mer eller mindre. Man blir inte hänförd men det ger ändå ett lugn i själen att gå in i en kyrka. Det kostade 3 euro att gå in. Betalar man ytterligare en slant kan man åka upp i hissen med utsikt över hela stan. Det gjorde vi dock aldrig pga höjdrädsla... :)

Tack Netzon

Omdömet skrevs 10 september 2015

Så vacker så o så mäktig denna kyrka, man kan gå in o även åka upp o se utsikten av Riga, det kostar åka upp. Mycket turister som njuter o tar fotografier, finns även sightseeing bussar nära, om man känner för det, samt många restauranger o små uteserveringar, mycket mysigt område

1  Tack carola781
Omdömet skrevs 2 maj 2015

7 Euro för att gå in är hutlöst, jag hade möjligen kunna tänka mig att betala det för att se födelsekyrkan i Jerusalem eller någonting liknande. Vi avstod helt enkelt, men det sägs att utsikten är fin därifrån.

Tack ST-doktor
Omdömet skrevs 1 maj 2015

Lugnet som finns i en kyrka är alltid välkommet under en resa. Stillsamheten råder. Vacker interiör och möjligheten att åka upp i tornet för att se utsikten över Riga gör besöket värdefullt.

Tack cessna-jansson
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 26 april 2015

Vill verkligen rekommendera att man besöker alla kyrkor i Riga, men just denna är en av dess finaste och mest vackraste kyrkor.

Tack Michael N

Resenärer som tittade på St. Peter's Church tittade också på

Besökt St. Peter's Church? Berätta vad du tyckte!