“Mäktig”

och över
Old Town Walking Tour of Riga
Rankad som nr 38 av 266 saker att göra i Riga
Omdömet skrevs 10 september 2015

Så vacker så o så mäktig denna kyrka, man kan gå in o även åka upp o se utsikten av Riga, det kostar åka upp. Mycket turister som njuter o tar fotografier, finns även sightseeing bussar nära, om man känner för det, samt många restauranger o små uteserveringar, mycket mysigt område

1  Tack carola781

Omdömet skrevs 2 maj 2015

7 Euro för att gå in är hutlöst, jag hade möjligen kunna tänka mig att betala det för att se födelsekyrkan i Jerusalem eller någonting liknande. Vi avstod helt enkelt, men det sägs att utsikten är fin därifrån.

Tack ST-doktor
Omdömet skrevs 1 maj 2015

Lugnet som finns i en kyrka är alltid välkommet under en resa. Stillsamheten råder. Vacker interiör och möjligheten att åka upp i tornet för att se utsikten över Riga gör besöket värdefullt.

Tack cessna-jansson
Omdömet skrevs 26 april 2015

Vill verkligen rekommendera att man besöker alla kyrkor i Riga, men just denna är en av dess finaste och mest vackraste kyrkor.

Tack Michael N
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 28 juni 2014

Mitt i Rigas äldre stadskärna ligger den, St Peters kyrkan som har sina rötter i 1200*talets katolska Riga. Med 1500-talets refornamation övergick den till lutheranerna för att under 1700-talet bli ortodox. Som alla kyrkor bär även den här vittnesbörd om platsens historia genom sekler. Kyrkans torn är ca 80 meter gögt och efter kyrkans sista restaurering installerades en hiis som tar besökarna upp till 74 meter. Sedan man körts dit upp av en högst uttråkad hissförare har man en fantastisk utsikt över staden.

Tack 144Hel

Resenärer som tittade på St. Peter's Church tittade också på

Besökt St. Peter's Church? Berätta vad du tyckte!