“Tegelkyrka”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs juli 16 2017

Inponerande högt i tak och stora tegelpelare löper längs mittgången atmosfären är ganska andlig och det kan vara skönt att sitta och reflektera på lite historia här inne. Tåkigt med inträdesbiljett i guds hus men det är inte billigt att underhålla en så stor kyrka.

Tack Tomas L

Omdömet skrevs maj 17 2017

En fin kyrka som liger centralt. Torget utanför är ännu mer intressant med sina markeringar av de hus de fick riva för att få till det stora torget utanför. Titta gärna på balkongen där presidenten talar ifrån. Liknar påvens balkong.

Tack Lars P
Omdömet skrevs maj 1 2017

Personligen tycker jag att både den katolska och ortodoxa kyrkan är vackrare än domkyrkan, iaf invändigt. Tycker inte denna skiljer sig så mycket från andra protestantiska kyrkor.

Tack 591nikl
Omdömet skrevs augusti 17 2016

Rigas domkyrka är värd ett besök, den är vacker och har mycket intressant historia. Men det ska väl sägas att den inte är något utöver det vanliga. En stor kyrka helt enkelt.

Tack jonolono
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs juli 20 2016 från mobil enhet

Fin kyrka men endast värd inträdespengarna om du är där samtidigt som de spelar orgel.

Vi lyssnade på en 20 minuters konsert som var helt magisk.

Tack Therese L

Resenärer som tittade på Riga Cathedral tittade också på

Besökt Riga Cathedral? Berätta vad du tyckte!