“Vackert”

Freedom Monument (Brivibas Piemineklis)
Boka i förväg
Mer information
9,23 US$*
och över
Private Walking Tour of Riga Old Town
Rankad som nr 33 av 327 saker att göra i Riga
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Väldigt vackert monument i utkanten av gamla stan, då der syns vida kring utmärkt att orintera sig efter.

Tack Hans H

Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

Lätt att hitta i utkanten av gamla stan, passerade den flera gånger på väg till vårt hotell, tog reda på vad de var för monument via denna sida då de inte fanns dess mer förklaring på plats.
Under helgerna vaktas den av soldater och två poliser som verkar hålla koll på vakterna.
Stor fin öppen plats vid floden

Tack Fjellfly
Omdömet skrevs 15 januari 2018

Ett vackert monument som du kan se på långt avstånd. Frihetsmonumentet är ett minnesmärke som hedrar de soldater som dödades under lettländska oberoendekriget (1918–20). Avtäckt 1935 står det 42 meter (Jag ser inte henne ordentligt)höga monumentet av granit, travertin och koppar som en samlingspunkt för offentliga församlingar och ceremonier.
Många bänkar utmed sidorna att sitta på när det är varmt. Berörande att se alla blommor som läggs ner vid monumentet. Sevärt tycker jag. Polisen bevakar monumentet på behörigt avstånd.

Tack Niki58r
Omdömet skrevs 4 oktober 2017 från mobil enhet

Helt enkelt ett vackert monument som du kan se på långt avstånd . Frihetsmonumentet (lettiska Brīvības piemineklis) är ett minnesmärke som hedrar de soldater som dödades under lettländska oberoendekriget (1918–20). Monumentet anses vara en viktig symbol för Lettlands frihet, oberoende och självständighet. Avtäckt 1935 står det 42 meter höga monumentet av granit, travertin och koppar som en samlingspunkt för offentliga församlingar och ceremonier.

Tack Laila B
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 21 september 2017

Syns överallt ifrån men har inte så mycket förklaring till varken sin plats eller existens mer än den allmänna historien.

Tack summerpie2017

Resenärer som tittade på Freedom Monument (Brivibas Piemineklis) tittade också på

Besökt Freedom Monument (Brivibas Piemineklis)? Berätta vad du tyckte!