“Nice”

23,38 US$*
och över
Bästa av Riga Walking Tour
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Trevligt ställe och ströva omkring i bland historiska byggnader .Stort utval av restauranger, pubar o barer

Tack Hans H

Omdömet skrevs 23 januari 2018

Gamla stan i Riga, vacker, pittoresk, lätt överskådligt på litet område. Säkert finare i varmt och fint väder än i kyla i januari. Många restauranger, caféer, butiker & sevärdheter. Otroligt mycket statyer i stora parker, kyrkor för olika religioner, kulturbyggnader mm. Allt du behöver finns i den lilla stadskärnan. Besök Centrallmarknaden, i närheten,för att uppleva det överdådiga i att fylla en hangar med t ex köttdisk efter köttdisk. det finns 5 såna hangarer och andra hus som används som marknad. Där hittar du djupfryst, torkad, rökt, insyltad fisk, kött, ost, grönsaker, apotek, caféer, kläder, väskor, prylar, bärnsten, ALLT. Rekommenderar den med fisk (längst bort) när jag var där på söndag så sprattlade fiskarna på isen i disken, färskare fisk kan du inte få. Grönsakerna är ungefär ½ priset mot här hemma. Var bered på att gå en hel del om du vill gå runt hela marknaden, både inne & ute.

Tack Niki58r
Omdömet skrevs 6 januari 2018 från mobil enhet

Vacker gammal del av Riga. Lätt överskådligt och litet område. Säkert finare i varmt och fint väder än i duggregn och kyla i januari. Julmarknader på alla torg (även efter nyår tydligen...)
Många små restauranger o fik.

Tack Therése A
Omdömet skrevs 27 december 2017 från mobil enhet

Vädigt trevlig stad. Lite si och så med vänligheten men tar du ett bra Hotell blir du nog väl bemött.

Tack Anders S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 7 december 2017

Inom lagoma avstånd fanns caféer, restauranger, butiker och sevärdheter. Dessutom så hade julmarknaderna startat vid vårt besök. Vi besökte tre julmarknader inom mindre än en kilometers avstånd samt Centralmarknaden som ligger i nära anslutning till gamla stan. Om ni skall shoppa så börja på Centrala marknaden för där blandas letter och turister. Priserna är lägre där. Komplettera sedan med Julmarknadena där det är mer anpassat för turister och där utbudet är mer anpassat för turister och ofta till högre priser. Besök dock båda och försök att se så mycket som möjligt av alla närliggande sevärdheter.

Tack 33matsp

Resenärer som tittade på Old City Riga (Vecriga) tittade också på

Besökt Old City Riga (Vecriga)? Berätta vad du tyckte!