“Lokal mat!”

Kök: Lettiskt
Bra för: Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs augusti 24 2017

Om man vill smaka på det lettiska köket, kan det vara värt att besöka restaurant "Province" i Rigas gamla city. God inhemsk mat i trevlig miljö.

Tack Lars K

Omdömet skrevs maj 27 2017 från mobil enhet

Ja...jag gillar ju när man kör den lokala maten. (Det är ju lite svårt att hitta för utländska turister i Sverige). Men blir lite tveksam här, även om vårt sällskap hade en trevlig kväll. En helgdag i maj är det bara turister på Province. Helt OK mat, men inte mer. Ganska fin lokal men stylingen känns väl tillrättalagd; Lite lantligt romantiskt. Kanske är det smart nischat? Fatölen är förfärlig. Den halvmörka på flaska bättre. Vinet är nog bättre? Serveringen är (typiskt lettisk?); försiktig, inte ovänlig och på intet sätt påträngande men inte heller aktivt intresserad av gästerna. Vill du prova lettisk mat så kan du absolut gå hit.

Tack Frank W
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs april 30 2017 från mobil enhet

Ett litet pittoreskt ställe i old town som serverar god lokal mat till mycket föredömliga priser!

Rekommenderas!

Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs juni 6 2016 från mobil enhet

Ett riktigt guldkorn. Rustik och mysig lokal. Känns som en restaurang på landet! Vilken god mat, vällagat och snyggt upplagt. Åt en härlig middag här. Mycket bra priser. Trevlig personal. Återkommer gärna hit igen

Tack Johan S
Omdömet skrevs juni 6 2016 från mobil enhet

Rustik, god och vällagad mat till bra pris. Servicen var mycket god. Vi blev verkligen positivt överraskade och rekommenderar denna restaurang varm.

Tack Ichnusa15

Resenärer som tittade på PROVINCE tittade också på

Riga, Riga Region

Besökt PROVINCE? Berätta vad du tyckte!