• Frukost ingår
Rixwell Elefant Hotel(Riga)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
bedfinder
Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 113 US$/natt.

ClarionCollection
Dodo Hotel(Riga)(Mycket prisvärt!)
Priceline
Omdömet skrevs 13 mars 2018

Hotell med bra läge när gamla stan. Vänlig och språkkunnig personal och bra frukost. Trevlig spa avdelning med jätte bra bastu. Spabesök ingår för hotellgäster på förmiddag. Värt att ta tid för ett besök.

• Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack ullamattila
Omdömet skrevs 11 mars 2018

Var i Riga på ett dygns arbetsresa med kollegor.
Mycket bra välkomnande när vi kom till receptionen, glada och trevliga tjejer.
Något sov var märkligt var dock att all belysning var avstängd utom vissa lampor
det var även så på våningsplanen och vi fick ingen förklaring varför tyvärr.
Men senare på kvällen så funkade allt, men på morgonen när vi skulle till frukosten så var det mörkt som natten igen.. skumt värre.

Efter arbetsdagen och middagen så hade vi bokat bubbelpoolen och bastun med lite öl och bubbel.
att hyra bubbelpoolen och bastun kostade c.a 300-350 kr timmen och då var vi 5 personer och det funkade bra men lite trångt :-)

Efter bubbelpollen så möttes vi upp i hotell baren för att snacka lite och testa baren och barpersonalen på pulsen!
Svårt att prata med dom men de lyckades leverera iaf, dock satt vi där till sent och de ville stänga och gå hem.
Ingen sa till oss att baren stängde utan de satt lugnt kvar tills vi var nöjda och belåtna.

Frukosten var hyfsad med det vanliga som bacon, prinskorv, äggröra, kokta ägg.
bröd yoghurt, kaffe the m.m.
Lugnt och avkopplat ställe.

Detta hotell var mycket fint och värt pengarna och rekommenderas starkt.

//Micke

Tips för att välja rum: Inte mycket att säga, mer än att rummen var fina och bra.
  • Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Mikael A
Tallink_Hotel_Riga, Office Manager på Tallink Hotel Riga, svarade på det här omdömetSvarade 13 mars 2018

Dear Mikael A!
Thank you very much for taking time and sharing such a positive and detailed review! We are happy to hear that you and your colleagues enjoyed your stay at Tallink Hotel Riga.
Unfortunately, during your stay we had temporary problems with electricity supply, because of repair works in city. We apologize for any inconvenience that this may have caused you.
Thank you for recommending our hotel to other travelers and we are looking forward to welcome you soon again.

Omdömet skrevs 28 februari 2018

Tog ett lite finare rum Hade fin utsikt över staden rent och snyggt och ganska rymligt Rum med kyl och dryck på rummet som man kunde ta mot betalning Nära till Stort shopping Center Tyvärr var inte frukosten så Fräsch Skinkan luktade illa när man närmade sig bordet Smakade på den men spottade ut och laxen hade tråkiga torra kanter personalen var trevlig Frukosten kan ju vara dålig dag Jag vet inte Gluten och laktosfritt fanns

Tips för att välja rum: Värt lägga till en lite slant på ett bra rum
  • Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Els-Mari O
Tallink_Hotel_Riga, Office Manager på Tallink Hotel Riga, svarade på det här omdömetSvarade 6 mars 2018

Dear Els-Mari O!
Thank you for taking the time to share your feedback here on TripAdvisor.
We are happy to hear that overall you enjoyed your stay and that you appreciated our services, especially room cleanness and good location.
However, we are deeply sorry to hear that not everything during your stay was to your fullest satisfaction and your experience with breakfast buffet was not good, as we do understand the importance of it in our clients’ day. Please accept our sincerest apologies for those exceptional lapses which do not reflect our usually very high standards.
We kindly encourage you to visit us again in the future to demonstrate that we can deliver a good guest experience.

Omdömet skrevs 13 januari 2018 från mobil enhet

Bodde en natt med familjen, och hotellet ligger centralt, mittemot Origo shoppingcenter. Rummen är riktigt trevliga och personalen är tillmötesgående. Det enda negativa jag kan tänka på är att handdukarna var ganska slitna, men det kanske bara var vårt rum, och förhoppningsvis har de slängt dem nu. Sammantaget är det ett mycket prisvärt hotell, och om vi återvänder till Riga, kommer vi självklart att bo där igen.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack evytony
Tallink_Hotel_Riga, Office Manager på Tallink Hotel Riga, svarade på det här omdömetSvarade 18 januari 2018

Dear evytony,
Thank You for choosing Tallink Hotel Riga while visited our lovely capital! We appreciate You taking time to rate our hotel and services. We are happy to hear that overall you enjoyed your stay and that you appreciated our services, especially nice staff and good location.
Thank you once again for your feedback as it would help us to identify points that can be improved and we hope that we will be able to welcome you back soon again.

Omdömet skrevs 6 januari 2018 från mobil enhet

Hotellet är fint och modernt. Rummen är fina men lite små. Personalen är ok men som skrivet innan smått ointresserade av service. Frukosten var ok men brödet som fanns var så torrt att det inte gick att äta då det var gårdagens bröd. Gott kaffe. Nära till köpcenter och Mc Donalds finns 100m från hotellet. Det tar ca 25 minuter att gå från hamnen till hotellet och det är en trevlig promenad.

Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Magnus L