“Otroligt mysigt ställe med god mat”

Taverna pie Sena Dzintara Cela
Rankad som nr 67 av 1 167 Restauranger i Riga
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 5 december 2017

Vi hade inget bokat och gick runt i gamla stan för att hitta en restaurang för middag. Utifrån ser det inte mycket ut med endast en synlig dörr en liten trappa ner. Vi möttes av en varm miljö och välkomnande personal. Vi beställde fisk som smakade mycket bra. Stämningen var familjär och servitören var mycket bra, snabb och vänlig. Vi återkommer gärna nästa gång och är glada att vi gick ner för den där trappen och tittade in. Vi minns den här middagen som en av de trevligaste i Riga.

Tack Globetrotter80_11
Gita_Vilkriste, General Manager på Taverna pie Sena Dzintara Cela, svarade på det här omdömetSvarade 8 december 2017

Thank you very much for your review. Hope that you`ll come back soon!

Omdömet skrevs 13 augusti 2017

Jacobs Barraks är de gula husen där de ryska soldaterna bodde under 1800-1900-talet. De är nu alla renoverade och strax bakom Pulvertornet (Kruttornet) ligger denna taverna. Bra mat och även en liten uteplats med träbänkar och bord ute på gatan (Torna iela ). Vår grupp testade en "kvällsöl" på tavernan - augusti 2017.

Tack 46erling46
Gita_Vilkriste, General Manager på Taverna pie Sena Dzintara Cela, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2017

Thank you for rating us!

Omdömet skrevs 10 april 2017 från mobil enhet

Vid en första anblick tänker man inte att detta ska vara något vidare ställe. Men! Vi hade fått det rekommenderat och blev inte besvikna, snarare motsatsen. God öl, bra fisk och härliga vildsvinskorvar! Särskilt trevligt som turist att få testa lokal mat, vi testade även nationalrätten (ärtor) som var över förväntan.

Tack Johan R
Gita_Vilkriste, General Manager på Taverna pie Sena Dzintara Cela, svarade på det här omdömetSvarade 19 april 2017

We always try to do our best.
Thank you for the review!

Omdömet skrevs 6 januari 2017 från mobil enhet

Mycket mysig restaurang med superhärlig personal. Maten är Lettiska fisk och skaldjursrätter, vällagat och fantastiskt gott och prisvärt. Vi var de enda turisterna när vi var där. Rekommenderas varmt!

Tack Lizette H
Gita_Vilkriste, General Manager på Taverna pie Sena Dzintara Cela, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2017

Tack!
Thank you for rating us and great to hear that you liked everything.

Omdömet skrevs 13 november 2016

Härlig källarlokal med bra och trevlig service. Lettiskt kök med många provvärda rätter.Favorit är "Gold of Riga", sardeller i olja med lettiskt grovt bröd. Vi har varit ett antal gånger i Riga och provat olika restauranger, men kommer alltid tillbaka hit. Ligger dessutom mitt emot sevärdheten Svenskporten.

Tack Briardhanne
Gita_Vilkriste, General Manager på Taverna pie Sena Dzintara Cela, svarade på det här omdömetSvarade 15 november 2016

Thank you very much for your opinion.
Come back soon! :)

Resenärer som tittade på Taverna pie Sena Dzintara Cela tittade också på

Riga, Riga Region

Riga, Riga Region

Besökt Taverna pie Sena Dzintara Cela? Berätta vad du tyckte!