“Trevligt, bra läge och prisvärt!”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Rixwell Terrace Design Hotel
Rankad som nummer 59 av 111 hotell i Riga
Omdömet skrevs maj 7 2016 från mobil enhet

Ligger ca 15 min promenad från radisson hotel Latvia skyline bar och 5 min från fina kanalparken. Frukosten helt ok. Kylda drycker med det viktigaste finns att köpa nere i reception. Sängar kunde varit skönare med tex bäddmadrass. Trevligt rum med dusch wc och kyl

Bodde här: Maj 2016, reste med vänner
Tack Hassber

Omdömet skrevs april 30 2016 från mobil enhet

Utmärkt service. Bra frukost. Fin svit med gott om plats för barnen. Inte allt för långt att gå till city. Wifi fungerar mycket bra. Vi är mycket nöjda med hotellvistelsen.

Det verkar som att hotellet fortfarande byggs ut. Så om något år är det väl dubbelt så stort.

Bodde här: April 2016, reste med familjen
Tack Carl-Johan A
Omdömet skrevs april 12 2015 från mobil enhet

Hela hotellet är varken bra eller dåligt. Dock så var det väldigt lyhört och väggar av typ papp. Nära in till stan om man vill gå, men också väldigt billigt att ta en taxi hem på kvällen om man vill det. Frukosten sådär, plus är att wifi fungerar felfritt.

Bodde här: April 2015, reste med vänner
Tack Hanelimo
Alinaki0905, Manager på Rixwell Terrace Design Hotel, svarade på det här omdömetSvarade april 14 2015

Dear Hanelimo,
We are glad that you have chosen Wellton Terrace Design Hotel!
Thank you for taking time to share your experience with us.
We are pleased that you liked our breakfast, staff and wi-fi, but we feel sorry about the inconvenience caused - unfortunately, the walls are thin, because the building is a cultural monument and it was not possible to modify, but we are proud that our hotel is a design hotel.
We hope you will give us another change to welcome you in Wellton hotels!

Omdömet skrevs september 8 2014

Wellton Terrace ligger på ca 20 minuters gångavstånd från gamla stan. Det är en vacker väg att promenera, man går genom parker och över kanalen. Endast fem minuter från hotellet ligger Art Nouveau museet och det finns bra restauranger och vinbarer i de närliggande kvarteren. En butik som aldrig stänger är belägen tvärs över gatan. Där kan man köpa dricksvatten eftersom kranvattnet inte går att dricka. Läget är mycket bra för den som vill se lite mer av Riga än bara gamla stan.
Rummet vi fick var stort och inte särskilt mysigt - det var sparsamt möblerat och gav ett tomt intryck. Vi kollade om vi kunde få byta till något mysigare men det fanns inga andra lediga rum. Badrummet var snyggt, med badkar. Där fanns en hårtork som fungerade bara ibland. I väggfasta ställningar fanns duschtvål. I sovrummet fanns tv och minibar, Riga This Week och en karta.
Vi bodde i samma byggnad som frukostrummet så vi åkte bara upp två våningar med hiss för att komma dit. Frukostrummet hade fin utsikt över tak och skorstenar och hade en liten takterass med ett par små bord. Själva frukostbuffén var bra och mångsidig. Där fanns olika yoghurtsorter, gröt, flingor, bröd, ost- och köttpålägg, croissanter, chokladbakverk, marmelad, färsk frukt, färska uppskurna grönsaker, sill, omelett, varma korvar och bacon, varma grönsaker (såg djupfrysta ut), sött skumvin, safter, kaffe, te etc. Frukostrummet var även öppet under dagen/kvällen (till kl 22) och man kunde ta en öl eller ett glas vin där eller beställa mat, t.o.m. till rummet.
Jag skulle nog rekommendera detta hotell för den som i huvudsak vill se Riga och inte tänker vistas så hemskt mycket på hotellet.

• Bodde här: September 2014, reste som ett par
1  Tack N L
Omdömet skrevs augusti 2 2014

Det här hotellet var trivsamt och personalen trevlig. Det ligger en bit från centrum men eftersom busshållplatsen ligger ca 100 meter från hotellet var det lätt att ta sig fram. Vi köpte ett femdagars busskort för 8 euro per person och kunde åka på alla allmänna kommunikationer inom Riga.

Det går även utmärkt att promenera till centrum. Det tar ca 15 minuter och man kan gå genom vackra parker.

Frukosten var bra. Rummet vi bodde i låg ut mot vägen och det var rent och rymligt.
Det fanns gratis wi-fi på hela hotellet och i alla rum och det fungerade mycket bra.
Det fanns luftkonditionering på rummet som fungerade perfekt.
Vi är mycket nöjda med vårt boende här och skulle gärna bo här igen.

Tips för att välja rum: Hotellet består av två byggnader och vi bodde i huvudbyggnaden där receptionen låg. Vårt rum var sto ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2014, reste som ett par
4  Tack Thompa55
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Rigahotell
2,1 km bort
Rixwell Domus Hotel
Nr 46 av 111 i Riga
537 omdömen
Visa priser

Besökt Rixwell Terrace Design Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Rixwell Terrace Design Hotel

Adress: Dzirnavu iela 2, Riga 1010, Lettland (Tidigare Wellton Terrace Design Hotel)
Region: Lettland > Riga Region > Riga
Bekvämligheter:
Bar/lounge Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Sviter Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Rankad som nummer 59 av 111 hotell i Riga
Prisklass: 259 kr - 877 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Rixwell Terrace Design Hotel 4*
Antal rum: 40
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Ctrip TA, 5viajes2012 S.L. och Expedia så att du tryggt kan boka med Rixwell Terrace Design Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?