Rabattmeddelande! 12 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 12 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 115 US$/natt.

Kostnadsfri avbokning till den 26/07
Kostnadsfri avbokning till den 29/07
Boka nu, betala på plats
Rabattmeddelande! 17 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 17 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 100 US$/natt.

Agoda.com
  • Pool
Orbitz.com
ClarionCollection
  • Frukost ingår
Rixwell Elefant Hotel(Riga)(Mycket prisvärt!)
Agoda.com
Omdömet skrevs 15 maj 2018

Mycket trevlig stad både kulturellt och historisk bra restauranger med god mat och dricka det finns turistbussar hop on hop off där får man en upplevelse historisk och det finns olika språk att välja jag kan rekommendera denna turist ort till mina vänner

• Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack kenils2018
Omdömet skrevs 17 februari 2018

Bra personal och ett bra läge. Sköna sängar, rent och snyggt. Frukosten serverades i en stor och luftig matsal och bestod av det man behövde. Trots det centrala läget hördes inte trafiken utanför. Fick nyttiga tips om sevärdheter och restauranger.

• Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack 49ake
Alina M, Guest Relations Manager på Opera Hotel & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2018

Dear 49ake,

I would like to thank you for choosing Opera Hotel&SPA for your recent stay in Riga and deciding to share your experience with us.

Indeed our location in the very heart of the city, very close to the Old Town and Art Nouveau district is convenient and much appreciated by our Guests.

On behalf of the all Team I would like to thank you for your affirmative opinion regarding our staff and service provided. Always positive feedback motivates to improve skills and be better in the future.

Thank you again for choosing our hotel and letting us know that we managed to satisfy you and provide comfortable moments in our hotel and unforgettable experience. We hope to see you again soon for another exceptional journey at Opera Hotel&SPA.

Kind Regards,
Alina Mateikovica/Guest Relations Manager
alina.mateikovica@operahotel.lv

Omdömet skrevs 7 januari 2018

Vi hade ett superior-rum då vi var fyra personer varav två barn. Superbred dubbelsäng men bara en extrasäng i rummet när vi kom, inga problem att få in en till säng dock -
fixades snabbt! Trots stor säng och 2 extrasängar fanns det gott om plats i rummet, vi hade rum 423 med fönster ut mot gatan/ån.

Minus i rummet var de stenhårda kuddarna som standard, gick inte att använda men vi fick in andra kuddar. Vi använde oss inte av det men det fanns minibar och betaltv på rummet om man ville, räckte gott med de vanliga tv-programmen.
Wi-Fi´t fungerade bra, inte mycket laggande.

Vad det gäller Spa-avdelningen var den inte så stor och kanske inte fullt genomtänkt. Belägen i källaren var det lätt att ta sig dit då hissen stannade precis utanför. Vi fick en nyckel till ett skåp i omklädningsrummet där det fanns handduk samt tofflor, i omklädningsrummet fanns det dock bara en dusch och likaså inne i spaavdelningen - endast en dusch vid bastuarna/poolen. Fick köa för att duscha av sig innan bad. Går att vara max 6 personer samtidigt i bastuavdelningen om det inte ska upplevas för trångt. Behandlingen prisvärd dock, och trevlig personal - lite svårt med engelskan för en del märkte vi dock.

Det vi dock reagerade mest på var det alldeles för trånga matsalen där frukosten serverades, fick vänta på bord nån morgon då borden inte räckte till och även jättetrångt runt matbordet där frukostbuffén stod, kunde inte passera varandra då borden stod så trångt på vissa håll utan man fick vänta tills man kunde gå.

I övrigt bra läga på hotellet, ett stenkast från gamla stan och nära shoppingcenter Stockmann samt stationsgallerian. Enkelt att ta sig till hotellet från flygplatsen, ta buss 22 och gå av vid biografen Forum som ligger precis vid stationen. Kostar 1,15€/person. Annat tips är att besöka jätterestaurangen Lido (3 våningar) som ligger lite utanför centrum, ta spårvagn 7 söderut och gå av vid hållplats Lido - finns även ett aktivitetscenter/nöjesland där.

Tips för att välja rum: De flesta rummen vetter ut mot trafikerade gatan utanför, några ligger dock inåt.
  • Bodde här: januari 2018, reste med familjen
Tack Roger W

Dear Roger W,

Thank you for choosing our hotel Opera Hotel&SPA and letting us know about your impressions due to the latest stay in our hotel.

I am pleased to hear that you liked the location and found our superior rooms modern equipped and spacious with lovely view over Opera Park, our rooms offer the best opportunity of comfortable stay.

On the contrary, I am deeply sorry for your breakfast experience during your stay .Please accepts my sincere apologies for this and rest assured that this is not equal to the high standard we are following. I have shared your concerns with the Chef and restaurant team. They have taken immediate actions to improve the process and avoid such issues from reoccurring.
Please rest assured that your opinion is most valuable for us and allows us to improve our services, in order to reach our main aim, which is the Guest's satisfaction.

We hope that those positive aspects encourage you to stay with us once again. My entire team strives to make your stay better than the previous one.

In case you travel to Riga again I would appreciate if you can contact me directly at alina.mateikovica@operahotel.lv and I will be delighted to make all necessary arrangements for you.

Omdömet skrevs 29 november 2017

Centralt hotell
Rent o snyggt
Ej trevlig utsikt på baksidan där vi bodde.
Serviceinriktad personal och trevliga.
Centralt hotell nära till gamla stan, bussar och köpcentra.
Många restauranger att välja på i gamla stan som det är gångavstånd till.

• Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack britt271
Omdömet skrevs 29 november 2017

Jag och min kompis var mycket nöjda med hotellet! För endast 1300kr/person sov vi två nätter, fick använda spa:t obegränsat med tid, det ingick en 25min behandling/natt, välkomstdrink och frukost.

Frukosten var över förväntan, då frukostar utomlands inte alltid håller "svensk standard". Det fanns allt från gröt till äggröra, prinskorv, fil och flingor, till pannkakor och frukt. Så vi var nöjda och glada!

Personalen var otroligt hjälpsamma och läget på hotellet helt kanon! Skulle lätt åka tillbaka :)

• Bodde här: november 2017, reste med vänner
Tack Anna E