Spara
Höjdpunkter från omdömen
Lättsamt fontän på fint torg

Omdömet skrevs 29 juli 2019
VeniUltra
Hallands län, Sverige
Vacker staty på vackert torg

Mycket fin staty som står framför det vackra rådhuset på torget i gamla stan. Bör ses vid besök i ... läs mer

Omdömet skrevs 22 juli 2019
ewaekm
Växjö, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 306 omdömen

Omdömet skrevs 29 juli 2019

Det är lite skönt med ett ganska lättsamt motiv på detta fina torg. Fontänen är fin, om än inte något speciellt egentligen. Helhetsintrycket är dock positivt.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack VeniUltra
Omdömet skrevs 22 juli 2019 från mobil enhet

Mycket fin staty som står framför det vackra rådhuset på torget i gamla stan. Bör ses vid besök i Tartu.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack ewaekm
Omdömet skrevs 23 september 2018

Aha, nu förstår jag. Vi satt på ett café närmast fontänen och såg en massa glada studenter. Hela torget är jättefint med många trevliga ställen runt om.

Datum för upplevelsen: september 2018
Tack Lars P
Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Vacker staty av ett par i ståtlig fontän, säkert på den kändaste platsen i Tartu. Massor med cafén och restauranger nära.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack Katinkk
Omdömet skrevs 21 april 2018

1998 sattes Mati Karmin´s statu upp nedanför Stadshuset i Tartu och den har blivit "Världskänd" ! Alla turister vill fota det kyssande paret och det finns miljoner foton på detta så populära monument !

Datum för upplevelsen: april 2018
Tack Erling G