Spara
Höjdpunkter från omdömen
Passande staty i Universitetsstad !

The Kissing Students av Matti Karmin, står på Rådhusets norra sida 20 meter från Rådhuset. En av de ... läs mer

Omdömet skrevs 26 december 2020
Erling G
Viimsi, Estland
Lättsamt fontän på fint torg

Det är lite skönt med ett ganska lättsamt motiv på detta fina torg. Fontänen är fin, om än inte ... läs mer

Omdömet skrevs 29 juli 2019
VeniUltra
Hallands län, Sverige
Läs alla 306 omdömen

Omdömet skrevs 23 september 2018

Aha, nu förstår jag. Vi satt på ett café närmast fontänen och såg en massa glada studenter. Hela torget är jättefint med många trevliga ställen runt om.

Datum för upplevelsen: september 2018
Tack Lars P
Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Vacker staty av ett par i ståtlig fontän, säkert på den kändaste platsen i Tartu. Massor med cafén och restauranger nära.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack Katinkk
Omdömet skrevs 21 april 2018

1998 sattes Mati Karmin´s statu upp nedanför Stadshuset i Tartu och den har blivit "Världskänd" ! Alla turister vill fota det kyssande paret och det finns miljoner foton på detta så populära monument !

Datum för upplevelsen: april 2018
Tack Erling G
Omdömet skrevs 25 juli 2017 från mobil enhet

Trevlig plats för statyn som lockar fram kameran. Inte heller direkt fel med att placera den i mitten av en fontän för det där lilla extra. Passa på att besöka på morgonen eller sent på eftermiddagen om du vill vara ensam i din bild med den i. Välbesökt dagtid.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Bang E
Omdömet skrevs 28 januari 2017

Det fina torget i gamla stan i Tartu pryds av fontänen med studentparet som kysser varandra. En lämplig inramning för universitetsstaden Tartu. I all sin enkelhet ett måste.

Datum för upplevelsen: januari 2017
Tack GHWrede