“Georgisk mat i naturmiljö !”
Omdöme om Pirosmani

Pirosmani
Rankad som nr 228 av 1 202 Restauranger i Tallinn
Kök: Grill
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Kadaka

Pirosmani är namnet på en Georgisk konstnär och en restaurang i Mustamä (Södra delen av Tallinn) bär det namnet. Restaurangen ligger vackert i en skogsglänta och har en trevlig utomhusservering. menylistan innehåller många intressanta maträtter. Vi valde olika maträtter och vi gillade maten ! Mycket rekommendabel restaurang !

Datum för besöket: maj 2021

Omdömet skrevs 17 november 2020

Speciellt under sommaren, är det skönt att sitta på utomhusserveringen vid skogskanten och äta god Georgisk mat !

Datum för besöket: oktober 2020
Omdömet skrevs 19 maj 2019

Till Pirosmani kommer man med bil eller med buss nr, 36 från centrala Tallinn. Restaurangen ligger i ett skogsparti strax nedan för Nömme men i Mustamäe stadsdel. Mycket god mat och en trevlig uteservering. Rekommenderas varmt för middagar !

Datum för besöket: maj 2019
Omdömet skrevs 11 juni 2017

Pirosmani är en georgisk restaurang med dito mat och billiga priser ! Utsmyckningen i lokalerna är i georgisk stil och ute i trädgården i sommarserveringen finns vackra blomplanteringar och lekplats för barnen. På helgerna är det svårt att finna ett ledigt bord,för restaurangen är mycket populär av Tallinnborna. Tyvärr ligger restaurangen långt bort från turiststråken men det finns gott om plats för turistbussar. Från centrala Tallinn tar man buss nr. 36. MYCKET BRA RESTAURANG !

Datum för besöket: juni 2017
Omdömet skrevs 12 maj 2016

Georgiskt kök står det på samma skylt som "Pirosmani" utanför restaurangen några hundra meter väster om busstationen i Tallinn. Jag testade maten och jag var nöjd med både mat och priser. Liten restaurang men trevlig inredning !

Datum för besöket: maj 2016
Tack Erling G

Resenärer som tittade på Pirosmani tittade också på

Tallinn, Harju County

Besökt Pirosmani? Berätta vad du tyckte!