Merchant's House Hotel
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
  • Restaurang
  • Rumservice
St Olav Hotel(Tallinn)
Hotel Telegraaf(Tallinn)
Hotel Barons(Tallinn)
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs oktober 30 2016

Lokaler med mycket konst utefter väggarna ! Trevligt bemötande vid incheckningsdisken!
Trevliga rum och standarden är helt enkelt utmärkt ! Frukosten är mycket bättre än "ordinär" och hit återkommer hotellgästerna !

• Bodde här: Oktober 2016, reste ensam
Tack 46erling46
Omdömet skrevs augusti 4 2016

Bra hotell mitt i gamla stan alldeles runt hörnet från Rådhustorget. Mysigt med individuella rum med bra standard. Skön säng!
Frukosten är rätt bra, man får beställa en varm frukosträtt som tillreds på beställning (typ omelett med mera). Frukostmatsalen är i ett källarvalv, kan man väl tycka är mysigt men samtidigt lite mörkt.
Tyvärr ingen hiss så räkna med att släpa väskor och annat.
Be om ett rum mot bakgården då det är mycket folk som rör sig på gatan utanför.

• Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack jonolono
Omdömet skrevs april 25 2016

Ett utmärkt budget hotell med utsökta sängar. Rent och välstädat samt en 24 -timmars reception. Frukosten ordinär och serveras i medeltida källarvalv. OBS! Ej handikappanpassat, många gamla autentiska steg på medeltida stenplattor i trappor m.m. Endast takdusch och handfatet monterat inom duschytan vilket ger vått golv om någon önskar tvätta händerna sedan annan duschat!

Tips för att välja rum: Rum mot innegården tyst och lugnt.
  • Bodde här: April 2016, reste med familjen
Tack cb66_12
Omdömet skrevs december 7 2013 från mobil enhet

Trevligt mellanklasshotell med ett mycket centralt läge i Gamla stan. Presentationen med bilder motsvarar inte riktigt vad du får. Litet rum utan bad var vad vi fick. Välstädat dock och mycket trevlig personal. Medelmåttig frukost utan finess och med svagt kaffe.

Bodde här: December 2013
Tack Jan S
Omdömet skrevs september 10 2013

Första gången som jag sover på detta hotell. Läget är väldigt centralt, endast ca 30 m från torget i gamla stan. Kommer man med bil, kommer man inte ända fram med bil/taxi till hotellet. Incheckningen gick smidigt och personalen var mycket trevlig. Hiss saknades, men han som checkade in mig bar upp bagaget åt mig till tredje våningen. Hotellrummet jag fick var ca 15 kvadrat o riktigt mysigt, med en bekväm dubbelsäng.

• Bodde här: September 2013, reste i arbetet
Tack Lotta72