Lennusadam Seaplane Harbour

från 30,99 US$
från 30,20 US$
2025 av 3 655 omdömen
Omdömet skrevs 29 maj 2017

Mycket dyrt inträde (onsdagar halva priset för pensionärer) - modernt uppbyggt med utgångspunkt från båtan och flygplan men även andra militära föremål. Kryp gärna in i ubåten !

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack Erling G
Omdömet skrevs 10 maj 2017

Vi var tre personer som besökte museet, två från Sverige och en från Litauen.
Då det kom an lite hastigt, var vi inte helt pålästa på vad vi skulle se och utifrån namnet fick iaf jag en tro att det skulle förekomma plan, men detta var ett "sjö" relaterat museum. En otrolig byggnad som hade båtar av olika storlekar och åldrar, kanoner, bojar, minor och en ubåt som man fick gå in i. (Jag som har cellskräck kunde gå ner i den under en kort stund, då det var ganska högt i tak i torpedrummet man kom ner i.)
Vi avslutade rundturen med att se en tillfällig utställning om sjöräddning, där även Estonia förlisningen fanns med som ett eget område.
Det fanns en "gift shop" i anslutning till utgången av museet som hade lite kul prylar till försäljning.
Utanför komplexet kunde man gå ner till hamnen och se fler och större båtar.

1  Tack Fredrik S
Omdömet skrevs 23 april 2017

Ett nytt och modern museum med i huvudsak marin miljö. Även "utomhusdelens fartyg är intressant och sevärd"

Tack Nisse91
Omdömet skrevs 17 april 2017

Marinmuseum 2 var väldigt imponerande. Man fick provköra flygplan framför stora simulatorskärmar, räddningsbåtar framför tre vidvinkel skärmar, 3-D glasögon visade vad som hände osv. Fik och matservering fanns. Riktiga fartyg och stora ubåtar, gamla båtar och isjakter stod i den den jättestora lokalen, liksom riktiga helikoptrar och räddningsflottar, liksom luftvärnskanoner, man fick prova och veva. Det fanns även fungerande fartyg vid piren i havet som man fick gå runt ombord och titta i och på.

Tack jer975
Omdömet skrevs 7 januari 2017

Kort och got ett intressant och bra museum för alla åldrar och hela familjen. För rörelsehindrade kan museet innebära vissa begränsningar när det gäller tillgänglighet.

Datum för upplevelsen: januari 2017
Tack Kenneth E