Spara

från 236,62 US$
från 69,74 US$
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 22 juli 2017 från mobil enhet

Det är värt knäppandet in i att se en del av den bisarra ingredienser de använder att använda som hjort penisar men jag skulle inte planera din resa runt det.
Det är fortfarande en fungerande apotek så om du behöver krämer eller vad man kan få den där : )

Tack hazzamarri2442
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original
Omdömet skrevs 9 juni 2016

Eftersom jag själv jobbar i branschen så var det ett måste att gå in här. Tänk att det använts under så långt tid - aktivt sedan 1400-talet! Kändes lite fel att se alla moderna förpackningar under glasdiskarna. Innanför själva butiksdisken finns fler gamla skåp som litet museum.

Datum för upplevelsen: maj 2016
Tack Karin E
Omdömet skrevs 11 oktober 2015

Ett gammalt Apotek från år 1411 och apoteket är fortfarande i bruk. Under Medeltiden kunde man köpa -vin-krut-stearinljus m.m. på detta gamla apotek. Mycket av de gamla klenoderna försvann under Sovjettiden sägs det - men trevlig interiör i alla fall !

Datum för upplevelsen: oktober 2015
Tack Erling G
Omdömet skrevs 2 september 2015

På en av väggarna på Rådhustorget finner man Apoteksskylten anno 1422 men väl inne i Apoteket finns nästan ingenting kvar från 1400-talet. Däremot finns ett "Dagligt fungerande Apotek" i lokalerna !

Datum för upplevelsen: augusti 2015
Tack Erling G
Omdömet skrevs 7 juli 2014

Europas äldsta apotek som är kvar i sina ursprungliga lokaler. Mycket historia att ta in. Härlig miljö.

Datum för upplevelsen: augusti 2013
Tack 525ulfb