Vabamu Museum of Occupations and Freedom
Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Boka i förväg
Varför ska jag boka på TripAdvisor?
  • Höjdpunkter och fullständig resplan för rundturen
  • Enkel onlinebokning
  • Bästa pris-garanti

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Tallinn
från 33,55 US$
från 26,61 US$
från 46,28 US$
från 54,38 US$
Omdömet skrevs 23 april 2017

Museet är ganska litet och borde ha mer att erbjuda både avseende de sovjetiska och den tyska occupationen.

Datum för upplevelsen: april 2017
1  Tack Nisse91
Omdömet skrevs 29 november 2016

När man ser de sparade gamla resväskorna innanför entrèn får man sig en tankeställare ! Många affischer med "sovjetpropaganda" är sparade och finns överallt i lokalerna. Byster och monument finns också bevarade.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack 46erling46
Omdömet skrevs 22 november 2016

Ger en bra information och förståelse för Estlands nutidshistoria. Ganska mycket att läsa på alla skyltar och ibland svårt att härleda alla skyltar till respektive objekt men med lite tålamod så finns mycket information att få

Datum för upplevelsen: november 2016
Tack Ulf H
Omdömet skrevs 19 oktober 2016

Intressant museum som känns inte helt färdigutvecklat. De verkar ha hög ambitionsnivå vad det gäller tillfälliga utställningar.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
Tack Bismarck_XXXIX
Omdömet skrevs 17 juli 2016

Hade förväntat mig mer grejer från andra världskriget. Det var mest gamla apparater typ radio och telefoner och annan utrustning

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack BIWMI