“Toppenhotell med några brister”
Omdöme om Hotel Palace

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Hotel Palace
Rankad som nummer 2 av 86 hotell i Tallinn
Omdömet skrevs oktober 18 2016

Det här hotellet har ett perfekt läge i Tallinn, alldeles vid kanten av gamla stan.
Om det inte vore för ett par parametrar skulle jag ge det högsta poäng.

Jag börjar med det positiva. Hotellet är fräscht och snyggt och man behöver verkligen inte skämmas när man går in genom entrén. Personalen är mycket professionella och vänliga, frukostbuffén utmärkt och att det finns ett spa och gym är toppen.

Så till de två parametrar jag inte tycker är så bra men kan rättas till.
Som jag ser det är ett hotells primära funktion att man ska ha någonstans att bo och sova under resan/vistelsen.
Först: Jag hade svårt att bli sams med säng och kuddar. Alldeles för hård madrass för min kropp och syntetkuddarna ville absolut inte anpassa sig.
Det andra som jag inte gillade var att ljudet från den mycket intensiva trafiken som pågick dygnet runt var störande i rummet på femte våningen (mot gatan). Det finns ljudisolerande fönster som klarar av att bättre stänga ute oljudet. Man borde ha satsat på sådana vid renoveringen.
Hotellet har rum som vetter mot en bakgård vilket kan vara ett alternativ.

Men, för de som kan bortse från dessa tillkortakommanden kan jag verkligen rekommendera hotellet. Läget är perfekt, personalen ger förstklassig service och frukostbuffén utmärkt!

Tips för att välja rum: Om du är lättstörd, välj ett rum mot gården.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Tack pers2ckholm
Ott R, Guest Relations på Hotel Palace, svarade på det här omdömetSvarade oktober 24 2016

Dear pers2ckholm,

Thank you for your feedback about your recent stay in Hotel Palace!

We are very glad that despite of two things you did not like so much you still found your stay enjoyable.

Regarding the pillows we have actually a pillow menu which can be found in the Samsung Tab in the room. I am more than sure that everybody could find suitable pillows for them from the list. What goes for the noisiness then unfortunately this is what comes along while being situated in the heart of Tallinn. The windows were actually one of the very few things we were not allowed to change during the renovation due to restrictions because of buildings historical value. Rooms facing courtyard are definitely more quiet.

We have taken a note regarding your preferences so on your next visit we'll do our best to make it even more enjoyable for you.

Hotel Palace is looking forward to your next visit!

Best Regards,
Ott Riiel

Omdömet skrevs maj 23 2016

Mycket fräscht och prisvärt hotell med bra läge bredvid gamla stan. Skall vara femstjärnigt men är snarare 4. Frukosten håller inte femstjärnig standard. Helt OK men inte super. Negativt är att gymmet ingår bara om man har superior rum eller bättre. Har man standard får man lägga 10 eur..

• Bodde här: Maj 2016, reste med familjen
Tack Jonas A
Kri1234, Front Office Supervisor på Hotel Palace, svarade på det här omdömetSvarade maj 26 2016

Dear Jonas A,

Thank you for sharing your kind feedback. We are glad you enjoyed the freshly renovated interior and the good location of Hotel Palace.

It is true that the Sport & Relaxation area costs 10 € for 24 hours. From Superior and Executive category rooms it is complimentary. Hotel Palace is 4 Superior property hotel, but we would always like to deliver our guests five star treatment. Please accept our apologies if our breakfast did not exceed your expectations.

We are looking forward to welcome you back at Hotel Palace.

Best regards,
Kristiina Prants

Omdömet skrevs maj 23 2016

Hotellet ligger centralt nära gamla stan och det kostade ca 7 Euro att ta taxi dit från flygplatsen. Rummen var rymliga och rena och hade allt man behöver. Vi bodde på våning 7 så vi hade härliga takfönster ovanför sängen. Frukosten var väl inget att hurra för, men annars var allt toppen.

• Bodde här: Maj 2016, reste i arbetet
Tack Mollgan66
Annika_Maripuu, Front Office Manager på Hotel Palace, svarade på det här omdömetSvarade maj 25 2016

Dear Mollgan66,
Thank you for visiting Hotel Palace and for your kind review. We are delighted that you had lovely stay with us.
Glad to read that our room equipment offered everything you needed and was according to your expectations.
We also appreciate your positive comments about room with skylight window, glad that you enjoyed it.
We are very sorry to hear that the breakfast was not according to you expectations. Thank you for letting us know, but we would be very grateful if you could explain a bit what was missing, sending an email to our general manager
gm. palace@tallinnhotels.ee This is the only way we can improve ourselves. Thank you in advance!
We are looking forward to see you soon.
Sunny greetings from Tallinn.
Regards,
Annika Maripuu

Omdömet skrevs maj 21 2016

Vi var i Tallinn och fira min pappas 85-årsdag 19/5. Vi fick mycket bra service av personalen i hotellet.
Rummet och hela hotellet var bra (rent). Frukost var bra och det var mycket bra stämning i hotellet.
Restaurang Kondrad serverar god mat fina viner. Parkeringsgarage vid hotellet är bra.
Vi kommer igen.

• Bodde här: Maj 2016, reste med familjen
Tack 951karie
Kri1234, Front Office Supervisor på Hotel Palace, svarade på det här omdömetSvarade maj 22 2016

Dear Keijo and Kari,

Thank you for your lovely five star review. We are glad we were able to make your father's 85'th birthday memorable. We are delighted you have pointed out the good service, good breakfast, nice atmosphere of the hotel and the convenient parking option. Thank you for also mentioning our restaurant Konrad.

We are glad you would like to return to Hotel Palace. We are looking forward to your next visit to Tallinn, you are always welcome at Hotel Palace.

Kind regards,
Kristiina Prants

Omdömet skrevs maj 1 2016

Hotellutbudet i Tallinn är ganska stort så det finns mycket att välja bland. Jag har bott på en handfull och nu senast på Hotel Palace. Ett legendariskt hotell där statsöverhuvuden och presidenter bott. Nyrenoverat med stil och sobert uttryck. Rummen är mycket fina och trevliga. Personalen i receptionen är utomordentligt trevlig och beredvillig. Spaavdelning var tyvärr stängd vid min vistelse.

• Bodde här: Mars 2016, reste i arbetet
Tack OlaSjosten
Annika_Maripuu, Front Office Manager på Hotel Palace, svarade på det här omdömetSvarade maj 3 2016

Dear OlaSjosten,

Thank you for staying at Hotel Palace and for your kind feedback. We are delighted that you had wonderful stay with us.
We are glad to read such a positive feedback, thank you for highlighting our reception team, I'm sure they will be pleased to read it.
We are looking forward to see you soon at Hotel Palace.
Best regards,
Annika Maripuu

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Tallinnhotell
0.6 km bort
Nordic Hotel Forum
Nr 10 av 86 i Tallinn
1 607 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Palace? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Palace

Adress: Vabaduse Valjak 3, Tallinn 10141, Estland
Region: Estland > Harju County > Tallinn
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Romantiska hotell i Tallinn
Nr 1 av Familjehotell i Tallinn
Nr 2 av Affärshotell i Tallinn
Nr 2 av Lyxhotell i Tallinn
Prisklass: 895 kr - 1 626 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Hotel Palace 4.5*
Antal rum: 79
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Ebookers, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Hotel Palace. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Scandic Palace Tallinn

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?