Tallink Express Hotel
Hotel Palace(Tallinn)
Rabattmeddelande! 32 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 32 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 219 US$/natt.

Rabattmeddelande! 24 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 24 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 150 US$/natt.

• Pool
Rabattmeddelande! 23 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 23 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 111 US$/natt.

Swissotel Tallinn(Tallinn)
  • Pool
Hotel Telegraaf(Tallinn)
Autograph
Rabattmeddelande! 36 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 36 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 292 US$/natt.

Oru Hotel(Tallinn)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Rabattmeddelande! 15 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 15 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 104 US$/natt.

Rabattmeddelande! 10 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 10 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 125 US$/natt.

Omdömet skrevs 12 december 2017

Vänliga och tillmötesgående, fixade så vi fick komma in tidigare i rummet. Sängarna lite hårda, varmt i rummet. Men det kan man stå ut med några dagar. Frukosten var helt suverän, man behövde inte gå därifrån hungrig. Så rekommenderar detta hotell om man är ute för att ha billigt och bra mat.

• Bodde här: december 2017, reste med vänner
Tack mira672017
jekaterinamarits, Manager på Tallink Express Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 19 december 2017

Dear Guest, thank you for your kind feedback! Happy to know that you remained satisfied with the breakfast and with the hotel generally. We are looking forward to welcome you back !

Omdömet skrevs 11 december 2017

Utanför hotellet, en stor lergrop och en pålningsmaskin - som jobbar även på helgen. Inne på hotellet, ett bra och trevligt flyt i receptionen och ett generöst tilltaget bagagerum. På rummet - basal inredning med hyfsat sköna sängar, ett bra badrum men där det tycks omöjligt att sänka rumstemperaturen - som tangerar bastuvärme under nattimmarna. Detsamma tycks gälla flera andra gäster om man skall analysera samtalsämnena runt frukostborden.

Frukosten är okej, men inte överdådig på något sätt.

Tallink Express Hotel fyller sin funktion om du letar efter ett rent rum, en skön säng och en frukost som du blir mätt på. Söker du plus guldkant på tillvaron, leta någon annanstans.

• Bodde här: december 2017, reste med vänner
Tack Fredrik_Antonsson

Dear Guest, thank you for your recent stay and your feedback. We are glad to read that you enjoyed the comfort of the beds, the cleaning quality and the breakfast. We really hope that your overall stay with us was satisfying and we would be happy to welcome you back again.

Omdömet skrevs 15 augusti 2017

Vi beställde pepparstek medium med pomfritt och rödvinsås samt två stora Alkoqe öl, iskall öl och perfekt stekt kött, bland det bästa vi ätit. Väldigt trevlig servitris som missade lite när vi beställde dessert och kaffelatte. Vi fick vanligt kaffe men det var bland de bättre kaffe vi druckit i Estland då vi brukar beställa kaffelatte för att få starkt kaffe då vanligt kaffe oftast ät väldigt blaskigt. Underbar dessert som bestod av olika sorters glassar i en rånkorg samt jordgubbar och björnbär. Mätta och mycket nöjda :-)

• Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack tommybouncer
jekaterinamarits, Manager på Tallink Express Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 augusti 2017

Dear Guest,
Thank you for taking your time to share with us your feedback and observations. We appreciate your great compliments on our services in Tempo restaurant. Please be assured that we have shared them with concerned department. Thank you again for your support to Tallink Express Hotel, and we sincerely hope to have another opportunity to welcome you back.
Warmest regards,

Omdömet skrevs 30 juli 2017

Hotellet ligger i hamnen, dock nära A-terminalen och inte vid D-terminalen där Tallinks fartyg anländer. Kommer man med båt till D-terminalen tar man sig ändå enkelt till hotellet genom en promenad runt marinan. Från hotellet är det sedan nära till gamla stan och centrala Tallinn. Hotellet ligger granne med det något lyxigare Tallink spa- och konferanshotell.

Vid tidig ankomst till hotellet finns möjlighet att utnyttja ett bagagerum fram tills rummen är städade. Kommer man med båt hinner man med en trevlig stund i gamla stan istället för att hänga i lobbyn och vänta på rum. Personalen i receptionen är vänliga och tillmötesgående. I receptionen finns också en kyl med drickor, smörgåsar och annat man kan behöva. Prisnivån är dock väl tilltagen, inte alls vad man förväntar sig i Estland eller på ett budgethotell alls. Antar att bekvämligheten har sitt pris.

Rummen var hyfsat fräscha, men det brister i städningen lite här och där.
Bland annat hade föregående gäst spillt något på sidan av nattduksbordet, vilket inte städerskorna hade torkat bort. Inga svenska TV-kanaler, endast estniska, ryska, finska och engelska kanaler fanns tillgängligt i standardutbudet.

Frukosten serveras i restaurangen "Tempo" och var rätt så mediåker. Flera grundläggande ingredienser som normalt sätt finns i hotellfrukost saknades, bland annat skinka och bacon. Personalen var väldigt sena med att fylla på när det tar slut, vilket får till följd att man står i kön (ja det var lång kö) till frukostbuffen så är vissa fat tomma när man kommer fram. Andra hotell är mer proaktiva och fyller på innan det tar slut. Vi fick även konstigt bemötande när vi ville äta middag på Tempo omkring kl 20 på kvällen, dom hävdade då att dom inte har middag och hänvisade oss till restaurangen på grannhotellet. Ett varningens finger kan också flaggas för att alla restauranger (utom den på grannhotellet samt Tempo?) stänger kl 19. Det blir helt dött i närområdet efter klockan 19.

Överlag tycker jag att det är ett prisvärt hotell som uppfyller de flesta grundläggande funktioner. Relativt god och mysig stämning. Men man bör inte ställa förväntningarna för högt, då finns risken att bli besviken. Men för ett kortare stopp på ett par till tre dagar kan detta hotell rekommenderas.

Tips för att välja rum: Alla rum är mer eller mindre likvärdiga
  • Bodde här: juli 2017, reste med vänner
Tack Olander
jekaterinamarits, Manager på Tallink Express Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2017

Dear Guest,
Thank you for staying at Tallink Express Hotel and for your review.
Your recommendations and comments are valuable for us.
We would be pleased to welcome you back!

Omdömet skrevs 30 april 2017

Ett problem många har är att de kommer en timme eller två före hotellet har officiell tid när man får sitt rum. På mitt senaste besök på Tallinn Express Hotell fick jag rummet redan klo 13 vilket kändes som en välkommen och det gjorde min dag mycket enklare

• Bodde här: april 2017, reste i arbetet
Tack WilleWilenius
Svar från företaget:Svarade 2 maj 2017

Dear Guest,
Thank you for your review of your recent stay with us. Please note that the check-in time is 14:00. With a pleasure we offer the room earlier if there is such possibility. However during the high season and during the weekends, when the hotel is getting full, we cannot guarantee earlier check-in. As we follow high cleaning standards, we must assure that your room is perfectly clean before you are coming, therefore we allow 2 hours between check-out and check-in.
Glad to know that you generally had a good experience with us. Looking forward to welcome you back soon.