Google
från 32,52 US$
från 84,10 US$
från 78,50 US$
Omdömet skrevs 28 december 2018

Mycket trevligt med "en grön lunga" centralt. Kan rekommendera den Japanska trädgården lite extra. Framförallt på våren.

Datum för upplevelsen: maj 2018
Tack FLOoden
Omdömet skrevs 16 oktober 2018

Kadriorg Park med slottet från 17818 uppfört av Peter den store är verkligen värt ett besök. Det finns ett konstmuseum i slottet som är intressant.

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack Theodor2007
Omdömet skrevs 22 september 2018 från mobil enhet

Ett vackert gammalt hus där Gustav Adolf och Victoria planterat ekar (dock inte så välplacerat). Väl värt ett besök och ett fint fik i källarplan som inte bör missas.

Datum för upplevelsen: september 2018
1  Tack ChS48
Omdömet skrevs 24 augusti 2018

Bakon Kadriorgslottet några stentrappor upp, ligger denna vackra parkanläggning ! Väl värd att besöka !

Datum för upplevelsen: augusti 2018
1  Tack 46erling46
Omdömet skrevs 24 juli 2018

Den nu tre hundra år gamla parken är storslagen och huserar bland annat presidentpalatset och en mäktig barock park. Parken uppfördes av tsar Peter den store år 1718 i samband med att Ryssland erövrade Estland från Sverige (början till slutet på svenska stormaktstiden). Det finns några trevliga kaféer i parken, jag rekommenderar Katharinenthal café som ligger i "Old Guardhouse" och har en mysig uteservering. Om ni besöker parken med barn upp till runt 8-9 år så finns både stora lekplatser och ett roligt mini tivoli.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack Bo E