“Fint och modernt hotell”

Tallink Spa & Conference Hotel
Rankad som nr 304 av 1 106 Restauranger i Tallinn
Bra för: Lokal mat, Familjer med barn, Affärsmöten
Middagsalternativ: Frukost, Buffé
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vi bodde här 1 natt och är mycket nöjda med vår vistelse. Hotellet är beläget ca 10 min promenad från Gamla stan och Tallinks färjeterminal. Det var smidigt och bra att vi fick checka in 4,5 tim tidigare än reglerna och incheckningen i övrigt var snabb och utan lång väntetid. Fräscha och moderna rum och många hissar så man slapp vänta vilket är vanligt på många liknande stora hotell. Aqua spa var stort och fint och det kändes rymligt och aldrig trångt trots väldigt mycket gäster. Dessutom var det gratis inträde för hotellets gäster. Det var även generösa öppettider i Aqua spa till kl 22 på kvällen. Vi kan rekommendera att testa hotellets restaurang Nero som serverar mycket god mat till överkomliga priser. Vi har inte något direkt negativt att säga om själva hotellet förutom att det var på gränsen till för mycket gäster och det var därför mycket trångt och stökigt i matsalen vid frukosten. Kom dit efter kl 10 så är det lugnare. Vi kan rekommendera detta hotell och vi kan definitivt tänka oss att bo här igen om vi åker till Tallin.

Tack Daniel M

Omdömet skrevs 9 juni 2017

Vid färjeterminalerna A -B och C ligger Tallink SPA & Conference Hotel och många resenärer bokar både färja inklusive hotell i samma paket. Hotellet är mycket modernt och har bar och kafeteria + matsal. Många bokar in sig för SPA-behandlingar och det är oftast mycket resenärer runt inbokningsdisken.

Tack 46erling46
Omdömet skrevs 13 augusti 2016

Trevlig hotell i hamnen med en fantastiskt spa (pool- och bastu område). Ett flertal olika tempererade pooler samt poolbar som man simmar till. Flera olika typer av bastu. Spa-inträde ingår i hotellrummets pris annars kan man komma och bara köpa inträde till spa-avdelningen om man vill bara bada. Ligger i hamnen nära Viking Line terminalen. Frukosten är bra. Air-condition på rummet. Överlag modernt, rent och fräscha rum. Har varit på detta hotell 5 gånger och kommer tillbaka med glädje.

Tack Piale
Omdömet skrevs 7 augusti 2016

Hotellet låg nära hamnen och hade fräscha rum. I receptionen kunde personalen hyfsad bra engelska och var tillmötesgående.

I restaurangen där man åt frukosten var det dock i princip omöjligt att kommunicera med servitörerna då de varken talade engelska, svenska eller finska. Jag som är allergisk mot ägg kände mig inte alls säker i vad maten innehöll då språkkunskaperna hos de som jobbade var så dåliga. Efter att ha försökt kommunicera med tre olika servitörer inne på restaurangen fick jag gå till receptionen för att de skulle ringa in någon som förstod engelska. Då är det även värt att notera att jag pratar både flytande finska och svenska men inget av det hjälpte. Till slut kom det en kvinna som pratade hyfsat bra engelska men problemen fortsatte då det konstaterades att de inte hade innehållsförteckningarna på frukosten, alltså visste de inte vad maten innehöll.

Bortsett från detta missöde var SPA-avdelningen ganska bra där det fanns fem olika bastun och stora pooler att simma i. Allt var kanske inte jätte fräscht men klart nöjd kan man vara!

Wifi på hotellet var minst sagt segt och räckte inte upp till vårt rum på våning fyra där vi bodde. På sin höjd hade man en stolpe täckning där.

Tack Joonas L
Omdömet skrevs 26 februari 2016

Vi beställde en sjurättersmiddag och varje liten rätt var mycket vällagad och välsmakande. Personalen var väldigt tillmötesgående och seviceinriktade.

Tack RogHil69

Resenärer som tittade på Tallink Spa & Conference Hotel tittade också på

Tallinn, Harju County

Besökt Tallink Spa & Conference Hotel? Berätta vad du tyckte!