KGB Museum (Genocido Auku Muziejus)
Öppet i dag: 10:00 - 17:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva KGB Museum (Genocido Auku Muziejus) på
från 48,29 US$
från 50,71 US$
från 30,97 US$
Omdömet skrevs 19 januari 2020

Tre våningar med historia som inte får glömmas bort, strosade runt i ca två timmar med informationsheadset på engelska som man kunde styra själv.
Mycket historia finns bevarad och det var ett väldigt informativt och lärande besök.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack Skumpamums
Omdömet skrevs 19 november 2019

Ett museum med mycket innehåll som både beskriver den nazitiska ockupationen med därefter följande sovjetiska. Den beskriver även väl hur letterna kämpade för sitt oberoende

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack rolfsjoberg
Omdömet skrevs 13 november 2019 från mobil enhet

På övre våningarna får ni massa historia som ger viss förståelse till allt det hemska.
På källarvåningarna finns allt det läskiga med celler, tortyrkammare och rastgård.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack petrij2019
Omdömet skrevs 31 oktober 2019 från mobil enhet

Ett museum som alla borde besöka. Vi var här på höstlovet med våra tonårsbarn eftersom vi vill att de ska få kunskap om den här delen av vår historia. Vi bokade en guidad tur som kostade 15 euro och det var ett bra val. Guiden pratade perfekt engelska och levandegjorde historien på ett mycket bra sätt.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack jennygB29FZ
Omdömet skrevs 25 september 2019 från mobil enhet

Svårt att ge både rubrik och betyg när något så hemskt har hänt i byggnaden, men rekommenderar ändå ett besök hit.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack Moka-6901