“Middag”
Omdöme om Restaurant Lokys

Restaurant Lokys
Rankad som nr 39 av 975 Restauranger i Vilnius
Bra för: Affärsmöten, Familjer med barn, Lokal mat, Romantiska möten, Särskilda tillfällen, Större grupper
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Frukost, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Längst ner i de djupaste källarvalven intog vi vår middag. Läbbiga trappor, inget för tjockisar.
Det serverades bäver, vildsvin mm. Jag tog en carpaccio på ren, mmmm. Mycket god. Till huvudrätt blev det en vanlig hjort. Allt mycket gott. Mycket trevlig personal och miljö.

Tack teresia47

Omdömet skrevs 31 maj 2018 från mobil enhet

Vi valde Lokys efter rekommendationer från vänner och vi blev absolut inte missnöjda. Menyn hade en hel del intressanta rätter däribland en hel del vilt. Vi åt dock lax som var väldigt god. Då vädret var varmt och skönt kunde vi sitta på innergården vilket var underbart med tanken på värmen. Kan absolut rekommendera detta mysiga ställe som dessutom har ett bra läge o gamla stan.

Tack Canan D
Omdömet skrevs 19 februari 2018

Här har jag haft många svenska resegrupper på middag, eftersom detta är den tidigare Svenska Ambassaden i Vilnius ! I en av lokalerna är det lyhört och det ekar när man pratar men i övrigt en bra restaurang med fina maträtter !

1  Tack 46erling46
Omdömet skrevs 11 februari 2018 från mobil enhet

Personalen var mycket trevlig och maten var utmärkt! Restaurangen kan varmt rekommenderas om man vill prova mat från det lokala köket.

Vi åt på restaurangen en vardagskväll vilket medförde att det var lugnt i lokalen och vi behövde inte vänta speciellt länge på maten.

Tack No-Ninja
Omdömet skrevs 22 januari 2018

Mycket proffesionell och kunnig personal. Vi provade deras bävergryta som smakade mycket bra, som svensk husmanskost ungefär, mört och väl tillagat. Några i sällskapet beställde kött som var helt perfekt stekt och välsmakande, vi provade även olika sorters öl producerat i Vilnius och det var mycket gott. Ganska dyr restaurang, vårt dyraste besök under vår visit i Vilnius, men det var det värt.

Tack Anette W

Resenärer som tittade på Restaurant Lokys tittade också på

Vilnius, Vilnius County

Besökt Restaurant Lokys? Berätta vad du tyckte!