“Väldigt trevlig italiensk restaurang!”

Jerney Italian Bistro
Rankad som nr 610 av 3 735 Restauranger i Budapest
Kök: Italienskt
Område: Distrikt V/Innerstaden
Område: Distrikt V/Innerstaden
Omdömet skrevs 18 oktober 2017

Restaurangen ligger precis vid ett promenadstråk vid Donau, på Pestsidan. Mycket god mat, pizzan är supergod. Bra priser på både mat och dryck. Jättetrevlig personal, väldigt bra service,

Datum för besöket: september 2017
Tack Maud B

Omdömet skrevs 27 september 2017 från mobil enhet

Jättemysigt ställe både till lunch o middag. här befinner man sig i händelsernas centrum med allt som händer på Donau och stramdpromenaden med gatumusikanter. Här serveras världens godaste pizza. pizzan är supertunn och är med stark salami. Det är dessutom hyfsat bra priser.

Datum för besöket: september 2017
Tack 874perl
Omdömet skrevs 20 juli 2017

Vi åt här två gånger då pizzorna var goda och det var en lugn och skön atmosfär inne på restaurangen. Personalen var trevlig även om deras engelska inte var den bästa.

Datum för besöket: mars 2017
1  Tack Karl K
Omdömet skrevs 19 juli 2017 från mobil enhet

Vi åt på ovannämnd restaurang efter att vår bokning av bord hos en annan restaurang inte föll oss i smaken. Efter det hade vi letat runt i ett område utan restauranger så när vi äntligen hittade en restauranggata blev vi upprymda. Vi synade inte menyn utan tog gladeligen emot inviten av insmilande personal. Vi bad om ett bord längre in på gatuserveringen då det stod en gatumusikant och förgyllde tillvaron för restaurangen.
Vi fick menyerna och vi bläddrade och bläddrade... vi hittade fyra rätter att välja... men när servitören kom till bordet och frågade vad vi ville dricka visste vi inte det då de inte givit oss någon vinlista. Med vinlista i handen pekade vi ut ett vin, som man beställde per cl, det var inte det vinet som vi fick sedan...
Två i sällskapet valde risotto, både var betydligt mer hårda än i kärnan och de andra två valde pastarätter som även de var mer än aldente. Det var ju lite underligt då servitören avslöjat att all mat var färdiglagad... med tanke på den sena timmen borde allt vara ganska mjukt.
När vi blivit serverade maten, efter Max tio min, satte vi inte igång att äta... när servitören såg det kom han och frågade vad som var fel?! Vi hade inte fått några bestick. Utan en ursäkt slänger han ut en hink med fyra gafflar! Själv har jag ätit med kniv och gaffel sedan några få levnadsår och kände mig dum som återigen inte kunde äta... då frågar servitören om jag önskar en sked! (Äter risotto) Nej jag önskar en kniv säger jag och visar med kroppsspråk vad jag ska ha den till.
Då får endast jag i sällskapet en grillkniv. De andra får äta sin middag med en gaffel.
Missnöjda slevar vi i oss maten och ber snällt om notan. Servitören blandar ihop två bords notor och kollegan tar den ena och vi får den andra. Överslagsräkning säger att notan borde kunna vara vår...
Det som ger restaurangen sin markör är utsikten och spelemannen utanför.
En turistfälla att undvika!!!

Datum för besöket: juli 2017
Tack 886sophiaw
Omdömet skrevs 7 juni 2015 från mobil enhet

Helt ok ställe. Maten var godkänd. Trevligt med alkoholfria drinkar. Bra läge och fin utsikt över floden. Personalen var sådär. Priserna var helt ok.

Datum för besöket: maj 2015
Tack Mrs K

Resenärer som tittade på Jerney Italian Bistro tittade också på

Budapest, Central Hungary

Besökt Jerney Italian Bistro? Berätta vad du tyckte!