“Vilket underart bad”

Budapestkortet
Rankad som nr 10 av 132 Spa och välmående i Budapest
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vi valde ett bad nära där vi bodde. Men vi blev inte besinna . Rent snyggt och trevlig personal . Fantastiska pooler med vatten temp mellan 29- 42 grader. Underbart skönt bäst var poolen med utsikt över Donau . Vi åt även lunch å restaurangen bra mat och mycket trevlig personal

Tack Thomas G

Omdömet skrevs 24 december 2017 från mobil enhet

Vi köpte termalbadsbiljett inomhus, kostade typ 100 SEK. Helt ok, men litet, endast en varm pool i mitten och fyra små med olika temperaturer i varje hörn av rummet. Fanns även en pytteliten iskall pool att doppa sig i,vanlig bastu och ångbastu. Ångrade att vi inte köpte hela konceptet som inkluderade både bad på taket och termalbadet inomhus.
Rent och bra ordning. Du får en egen hytt att byta om i fö. Är allt mixt. Ta med egen handduk, finns att hyra men rätt dyrt. Ta med flipflop om du har. Ta även med cash, för deposition, om du ska hyra handduk. Tjejen i kassan var till noll hjälp, på gränsen till otrevlig, med rätt inställning hade hon kunnat hjälp oss att välja biljett typ. För förstagångsbadare skulle jag hellre välja Gellertsbadet eller annat som är större och mer klassiskt.

Tack Eva K
Omdömet skrevs 31 oktober 2017

Rudas Spa är byggt 1550-talet, ett litet och mysigt spa med olika bassänger som har olika grader samt en bassäng med kallt vatten.
Det finns 3 olika bastu med olika temperaturer.

1  Tack KatharinaG_79
Omdömet skrevs 7 oktober 2017 från mobil enhet

Massa folk, låååångsam personal och på gränsen till otrevlig personal. Luktade urin! 6000 huf kan man göra roligare saker med!

Tack Annie R
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 29 augusti 2017

Rudas är ett av de klassiska badhusen där många inhemska personer går. För tillgång till hela badhuset betalar du i runda slängar 200 kr vilket är en bra bit under vad man får betala för ett spa hemma i Sverige.
OBS! Två viktiga saker:
1. Under veckorna är det endast öppet i vissa delar för kvinnor eller män, beroende på veckodag. Var noga med att ta reda på detta i förväg då ni riskerar bli besvikna annars. På lördagar och söndagar brukar generellt hela badhuset vara öppet för alla.
2. Jag har läst en del kommentarer om att det luktar illa i den gamla delen. Detta beror på att det är naturliga källor. Lukten kommer från svavel och är något ni måste räkna med.

Badhuset består av flera olika delar: Bad-delar med allt från de naturliga källorna jag nämnde innan, vanliga klor-pooler (varma och kalla), simbassäng till takpool med fantastisk utsikt.
Sauna-world med olika typer av bastu, aroma, salt, finsk, ång etc.
Utöver det finns olika behandlingar i form av massage (både medicinsk och "vanlig") och pedikyr etc. och en restaurang som huvudsakligen serverar lite lättare mat.
Har man glömt badkläder, handduk eller badmössa går detta att hyra. Badmössa behövs om du vill använda simbassängen, i alla andra pooler går det bra utan.
Det finns nattbad på helger mellan 22-04 men detta är inget jag skulle rekommendera om du vill ha den avslappnade känslan.

4  Tack NinaH_80

Resenärer som tittade på Rudas Baths tittade också på

Budapest, Central Hungary

Besökt Rudas Baths? Berätta vad du tyckte!