“Sevärd Dome”

Sankt Stefansbasilikan (Szent Istvan Bazilika)
Boka i förväg
Mer information
36,87 US$*
och över
Orgelkonsert i Sankt Stefansbasilikan i Budapest ...
Rankad som nr 5 av 610 saker att göra i Budapest
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Pampigt och vackert. Även utifrån är byggnaden mycket vacker. Ses bäst från skybaren mitt emot. Helt klart värt en titt

Tack larsun

Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Fantastisk arkitektur, mycket att titta på, finns en speciell känsla att stå där inne, för en liten dusör kan man ta sig upp i kupolen med antingen den spektakulära trappan eller hiss, fantastisk utsikt över Budapest

Tack Mats S
TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Vi var här tidigt på morgonen och gick först in i kyrkan vilket var gratis. Sen betalade vi även för att gå upp i kupolen vilket kostade ca 20 kr. Utsikten därifrån var fin och det var inte jobbigt att gå upp. Vi var förvånade att kyrkan var så ny vilket även syntes när man gick upp till tornet och var ovanför kupolen.

Tack TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Väldigt fin byggnad som känns väldigt fin och välbevarad. Vi betalade för att gå upp i tornet vilket inte alla kostade mycket. De hade även studentrabatt.

Tack Nora K
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 12 mars 2018

Mäktig byggnad att strosa runt i ock njuta av all prakt och storleken.Fritt inträde ett stort plus.Häftigt att gå gatan upp med denna Basilika i slutet av gatan. Budapest största kyrkobyggnad byggd 1905

Tack Ulf B

Resenärer som tittade på Sankt Stefansbasilikan (Szent Istvan Bazilika) tittade också på

Besökt Sankt Stefansbasilikan (Szent Istvan Bazilika)? Berätta vad du tyckte!