Öppet i dag: 09:00 - 17:00

från 25,40 US$
från 46,30 US$
från 22,90 US$
Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Fantastisk arkitektur, mycket att titta på, finns en speciell känsla att stå där inne, för en liten dusör kan man ta sig upp i kupolen med antingen den spektakulära trappan eller hiss, fantastisk utsikt över Budapest

Tack Mats S
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Vi var här tidigt på morgonen och gick först in i kyrkan vilket var gratis. Sen betalade vi även för att gå upp i kupolen vilket kostade ca 20 kr. Utsikten därifrån var fin och det var inte jobbigt att gå upp. Vi var förvånade att kyrkan var så ny vilket även syntes när man gick upp till tornet och var ovanför kupolen.

Tack MRenman
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Väldigt fin byggnad som känns väldigt fin och välbevarad. Vi betalade för att gå upp i tornet vilket inte alla kostade mycket. De hade även studentrabatt.

Tack 186norak
Omdömet skrevs 12 mars 2018

Mäktig byggnad att strosa runt i ock njuta av all prakt och storleken.Fritt inträde ett stort plus.Häftigt att gå gatan upp med denna Basilika i slutet av gatan. Budapest största kyrkobyggnad byggd 1905

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack 525ulfb
Omdömet skrevs 11 mars 2018 från mobil enhet

Att gå in i kyrkan är gratis även om donationer är välkomnade. Vi skulle rekommendera att man köper en biljett för att se panoramautsikten som var fantastisk! Det enda minus vi hade var att personalen inte var speciellt trevliga.

Tack Olivia M