“Trevligt sätt att uppleva staden på! ”

Free Budapest Walking Tours
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Vår guide var trevlig och otroligt kunnig. Vi fick en kort lektion om Ungerns historia och sen gick vi runt i Pest delen, över bron till Buda och sen gick vi upp till palatset. Turen tog 2,5 och den tiden va välspenderad! Bra att göra första dagen då man får många tips och tricks.

Tack Karin S

Omdömet skrevs 10 augusti 2017

Gick turen med den fantastiska guiden Kathy som var oerhört trevlig och kunning om Budapest. Efter turen som varade 2,5 h hade man fått en mycket bra koll på Budapest geografi, historia, intressanta ställen att besöka och bra restauranger. Turen börjar på Pest-sidan och slutar på Buda.

Tack EnHandelsresande
Omdömet skrevs 8 juni 2017 från mobil enhet

Vi gick två turer med Norbert, suveränt bra guide. Judiska kvarteren var en trevlig tur med blandad info, arkitektur, synagogor, historia o lite tips på barer o restauranger. Vi såg platser vi aldrig hittat själva.

Stora Budapest turen var också mycket trevlig. Även här mycket tips o info och vi hann se många fina sevärdheter.

2  Tack Marie L
Omdömet skrevs 30 december 2016 från mobil enhet

Vi var med på både stadsvandringen och vandringen i judiska kvarteren. Bra sätt att få en överblick av en ny stad och i vårt fall även nytt land. Också bra att det är lätt att interagera med guiden eftersom man kommer nära under promenaden och kan ställa sina egna frågor och få tips på t ex coola barer att besöka på egen hand.

Tack Ellika L
Läs fler omdömen
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 18 oktober 2016

Vi hade gäster/kollegor/vänner från USA. De var mest intresserade av den judiska historia av Budapest. Det var för sent för de andra alternativ och vi bestämde oss för att gå med i en gratis tur under ledning av Zoltan Nyeste. Teamet har inte har registrerat något byggnad. Naturligtvis behövs det någorlunda bra väder för en sådan rundtur (vilket var inte särskilt fint denna dag). Perfekt innehåll, presentation och mycket väl genomtänkt engelska. Det är bara rätt att våra gäster älskade det. Men jag kan säga det: jag har delat vad jag lärde mig på turen i veckor med min familj.

Tack Gyorgy V
Budapester1973, Guest Relations Manager på Free Budapest Walking Tours, svarade på det här omdömetSvarade 23 oktober 2016

Dear György,

we really appreciate that you joined our tour and wrote such nice things about your tour guide, Zoltán.

Köszönjük!

Guest Relations
The Free Budapest Walking Tours Team

Resenärer som tittade på Free Budapest Walking Tours tittade också på

Budapest, Central Hungary

Besökt Free Budapest Walking Tours? Berätta vad du tyckte!