“Super bra mat ”

Rankad som nr 3 av 3 631 Restauranger i Budapest
Område: Distrikt VII/Judiska kvarteren
Område: Distrikt VII/Judiska kvarteren
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Maten är riktigt bra. Personalen är super, vår servitör Tom var trevlig och proffsig. Men det stora minus är att köket inte fungerar. Våra 6 rätter tog 2,5 timme. Mycket väntetid . Men det är det ända minus. Äter här gärna igen

Tack annika w

Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Välsmakande, både förrätt och huvudrätt. Gott vin till. Trevlig restaurang att rekommendera för en finare middag.

Tack Joel K
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Vi var 4 vänner som besökte restaurangen. Hade bokat bord på förhand.

Vi var intresserade i 8-rättersmenyn men förklarade för servitören att 1 av oss var gravid och 1 var vegetarian och undrade om de kunde byta ut de rätterna som vi dessvärre inte kunde äta. (Våra två sambos ville gärna äta menyn, men de behövde beställas av hela bordet för att man skulle få beställa) Och de förklara dem gick fint!
Jag som gravid förklara att det var 2 rätter på menyn jag på förhand inte kunde äta, och de skulle utan problem byta till något annat. Jag frågade också om det var något annat jag inte kunde äta (lite svårt att veta exakt hur det serveras), och han förklara att allt annat gick fint.

När 1a rätten skulle serveras så hade det blivit fel i kommunikationen och vi två med specialkost fick serverat rått kött (fungera inte för en gravid och vegetarian såklart) Så de tog tillbaka våra 2 rätter och skulle återkomma. Serverade våra 2 sambos en var sin tallrik. Men efter 2 minuter så kom de och plockade bort deras tallrik, innan de ens han börja äta. Vi blev sen serverat riktig mat ihop.

Rätt 2 hade dem inte ändrat till mig som var gravid. Blev serverat något jag inte kunde äta. Kvinnan fråga om något inte stämde och jag sa att vi gett beskjed att denna rätt skulle ha bytts ut. Trodde hon gick iväg för att fixa en ny, men du hände inte. Jag åt alltså inte rätten men gav den bort till en vän vid bordet.

Rätt 3 serverades alla likt, och vi antog att det var något vi alla då kunde äta. Tills vår vegetariska vän upptäcker att det är kött i dessa dumplings. Att se någon spotta ut mat på en tallrik på en fin resturang är självklart inte så kul, vaken för henne eller gäster runt omkring.

Rätt 5 var antagligen en typ av jelly-shot serverat på en lime. Lyckligtvis han de andra äta den innan mig och han förvarna. Alkohol för en som är gravid- den matematiken vet alla inte går ihop.. Nu hade vi tröttnat så orka inte ens säga till längre...

Det tog otroligt lång tid före efterrätten serverades. Mellan sista rätt och efterrätt tog det 50 minuter. Och efter 50 minuter kom bara 3 av efterrätterna. Jag behövde ha "lite mer tålamod" och min kom 10 minuter senare. Men då hade alla andra redan ätit upp och vi hade betalat notan så var inte intresserad av att äta upp.

Hela upplevelsen var verkligen under all kritik. För mig som gravid kan det verkligen vara farligt att äta vissa livsmedel eller dricka alkohol så sånna tabbar är inte ok!
2 av 8 rätter kunde jag därav inte äta- men behövde självklart betala för.

Och att en vegetarian ska "tvingas" äta kött, de är oobservant!

Men om du ser bort från hela dåliga upplevelsen runt detta. Bara värderar maten så gav de resterande besöket en 3a. Det var ingen som kunde säga att någon maträtt var ordentlig god. Ingen tyckte att rätterna gav intryck. De varma rätterna var ofta lite kalla vid servering. Lite kylig temperatur i lokalen (mars).

Servitörerna var verkligen trevliga! Men kommunikationen mellan oss-servitör-kök kan inte ha fungerat bra sett till att så många rätter blev fel.

Jag hade inte gått hit igen, eller rekommenderat någon annan i min vänner krets att gå hit.

1  Tack Lina Ö
Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Fantastisk upplevelse vår servitris Tamara och somaliern Dave bidrog till en av de bästa restaurangupplevelser vi haft.

Tack Maria T
Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Bästa maten och servicen jag någonsin har upplevt. Viktor var våran servitör och han var exemplarisk!

Tack Maria T

Resenärer som tittade på Caviar&Bull tittade också på

Budapest, Central Hungary

Besökt Caviar&Bull? Berätta vad du tyckte!