“Otroligt vackert och häftigt”
Omdöme om Postojna Caves

Postojna Caves
Boka i förväg
Mer information
84,87 US$*
och över
Postojna Caves och Predjama Castle Tour från ...
Rankad som nr 2 av 13 saker att göra i Postojna
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 27 juli 2018 från mobil enhet

Riktigt häftigt att först åka tåg i ca 2 km, uppskattades mest av barnen :) , och sedan en guidad promenad genom grottan, för att sedan ta tåget ut ur grottan igen. Otroligt vacker och är ett måste om man är i närheten. Dyrt, 28€ för en vuxen, men väl värt. Är rätt kallt i grottan och turen tar ca 1,5 timmar, så ta med en långärmad tröja.

Tack borisg623

Omdömet skrevs 20 juli 2018 från mobil enhet

Denna grotta är verkligen något utöver det vanliga! Gigantisk och mäktig med oerhört vackra stalaktiter och stalagmiter. Måste upplevas då storleken på grottan är ofattbar om en inte varit där.

Tack jask75
Omdömet skrevs 14 juli 2018 från mobil enhet

Spännande upplevelse med familjen. Häftigt att åka tåg in i grottan. Att det ingick guide överraskade oss.

Tack Joakim R
Omdömet skrevs 11 oktober 2017 från mobil enhet

Kan verkligen rekommenderas. Hade sett reklam om denna grotta vid våran vistelse i Kroatien, å bestämde att vi skulle göra ett besök här på vägen hem, mycket uppskattat av barnen, kul att först åka ner i ett lite tåg var av sedan det blir en liten guidad promenad runt i grottan

2  Tack Johan E
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 11 oktober 2017

Detta är nog den finaste grottan jag har varit inne i och det har blivit några stycken genom åren. Tog tåget in i grottan, det går snabbast så. Många fina stalagmiter och stalaktiter fanns att beskåda. Dyrt men väl värt pengarna. Ett besök här kan VERKLIGEN REKOMMENDERAS.

1  Tack Johnny D

Resenärer som tittade på Postojna Caves tittade också på

Postojna, Inner Carniola Region
Divaca, Slovenska regionen Littoral

Postojna, Inner Carniola Region
Ljubljana, Upper Carniola Region

Besökt Postojna Caves? Berätta vad du tyckte!