“Ashäftig grotta”

Rankad som nr 2 av 13 saker att göra i Postojna
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 29 juli 2017 från mobil enhet

Den här grottan är en av de finaste jag varit i. (Tips, om ni åker dit. Betala xtra för att ta tåget in i grottan. Man behöver gå ca. 1-1.30 timme men det är verkligen värt det.) De har en grotta med "blinda" djur som de har hittat inne i grottan. Riktigt häftigt.

Tack The K

Omdömet skrevs 11 juli 2017 från mobil enhet

Var idag på utflykt till Postojna grottorna, och blev väldigt imponerad. Efter en tågresa på 20 minuter in i grottan väntar en guide för att berätta om grottans historia, och visa det mest sevärda. Hela turen tar ca 2 timmar, och här är 10 grader så glöm ej långärmat. Missa ej Predjamski grad, det största slottet i världen som är inbyggt i ett berg

Tack Kosirjeva
Omdömet skrevs 20 november 2016

Välordnat, vackert och oerhört fascinerande.
Det måste vara helt fantastiskt med en konsert eller dylikt där inne.

Tack Patrik V
Omdömet skrevs 11 november 2016

Är du i Slovenien bör du pricka in detta utflyktsmål. Inträdet är relativt dyrt, men samtidigt var det en rejäl tur i underjorden och väl värt att se. Man åker en lång resa med tåg i grottorna och tar sedan en lång promenad i underjorden med en guide. (Engelsktalande guide fanns). Runt besöksmålet finns restaurang och café och sedvanliga souvenirbutiker. Vi tog oss till grottorna med buss från Ljubljana vilket tog ungefär en timme.

Tack 690ewas
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 26 september 2016

En otroligt spännande tågresa ner i underjorden, och sen en promenad i ett helt nytt landskap. Guiden berättar på ett klart och intressant sätt om de olika formationerna som finns i grottan. Svalt, så ta gärna på en tröja.

Tack Ingela T

Resenärer som tittade på Postojna Caves tittade också på

Postojna, Inner Carniola Region
Divaca, Slovenska regionen Littoral

Postojna, Inner Carniola Region
Ljubljana, Upper Carniola Region

Besökt Postojna Caves? Berätta vad du tyckte!