“Litet modernt museum om judarnas historia”

Galicia Jewish Museum
Boka i förväg
Mer information
4,67 US$*
och över
Entrébiljett till Jewish Museum Galicja
Rankad som nr 22 av 263 saker att göra i Kraków
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 26 juli 2017 från mobil enhet

Precis lagom mycket och vardagsnära information med fantastiska bilder om hur judarna behandlats - avskyvärt och ofattbart - men även om spirande uppbyggnad av judisk kultur till dags dato. Verkligen sevärt och gripande!

Tack 482katt

Omdömet skrevs 1 juli 2017 från mobil enhet

Jättetrevligt och modernt museum med lite hipsterkänsla. Trevlig personal som orkade med oss turister som strulade med pengar och studentrabatter. Ja, studentrabatt fanns! Lärorikt för den som vill veta mer om historien om de judiska kvarteren i Krakow.

Tack Sandra Å
Omdömet skrevs 27 maj 2017 från mobil enhet

Ett väldigt intressant museum som tar upp en annan del av judarnas historia från ett annat håll nämligen ur Galicien. Det som extra intressant är att det inte enbart är från massutrotningen under andra världskriget som man redan har hört mycket om. Otroligt fina och gripande bilder. Museet innehar även en gedigen bokhandel med skönlitterära böcker om judarnas liv både under och efter krigen.

Tack esmeralda-pluto
Omdömet skrevs 1 november 2016

Intressant utställning och bra inblick i judarnas historia i Krakow. Ligger fint i de gamla judiska kvarteren.

Tack Monica W
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 augusti 2013

En fotoutställning som visar historien för judarna i området innan, under och efter kriget. Bra bilder, fast utan de fasansfulla bilderna från koncentrationslägren, men fasan är lika tydlig. Vi gick med barn och det var bra (med tanke på att bilderna var inte grafiskt hemska på det sättet). Väl värt ett besök.

Tack Robert A

Resenärer som tittade på Galicia Jewish Museum tittade också på

Kraków, Lesser Poland Province

Besökt Galicia Jewish Museum? Berätta vad du tyckte!