Omdömet skrevs 4 januari 2017

Charmerande hotell med personliga rum. Utmärkt och fantasifull frukostbuffé. Generellt mycket vänlig och serviceinriktad personal. Maten i Restaurangen tyvärr dock usel och helt ovärdig detta i övrigt utmärkta hotel.

• Bodde här: december 2016, reste med vänner
2  Tack Christer A
Omdömet skrevs 31 maj 2016

Ett måste om man är i Krakow, även om det bara är för en middag. Är man en livsnjutare och trivs i renässans alternativt nyklassicism så är detta platsen att besöka. För den med större plånbok och ett kulturintresse.

• Bodde här: september 2015, reste med familjen
1  Tack Bartosz K
Omdömet skrevs 17 januari 2016

Vi bodde i första vecka i januari på Grand hotel vilket var antingen extrem lågsäsong eller så har de helt enkelt för lite gäster. Vissa morgnar var vi helt ensamma till frukost. Efter några dagar skulle den långa korridoren bort till våra rum (vi var två par i varsitt dubbelrum) renoveras, så vi erbjöds byta rum och fick även möjlighet att välja större rum/svit. Personalen var trevliga och hjälpte oss med bokningar av olika slag. Stort plus för dem. Det andra stora plusset var läget - centralt mitt i gamla stan och korta gångavstånd till det mesta. Som tur var fanns det bastu som vi använde flera gånger i det smällkalla januarivädret. Det lilla gymrummet intill var dock inte mycket att hurra för. Frukosten var OK men inte vad man väntar sig på ett hotell med klass. Sista morgonen skulle vi resa kl 8.00, vi hade förbokat taxi i receptionen, men när vi kom ner för frukost kl 7 (det skulle vara öppet 7-10) var det inte öppet och ingen personal. Receptionspersonalen beklagade, nåt hade blivit fel, och skickade upp varsin frukostbricka på rummet istället. De löste situationen men det kändes att organisationen inte var klockren. Eller så var det bara otur just den här morgonen. Krakow överlag gillade vi!!!

• Bodde här: januari 2016, reste med vänner
Tack MrsLipkin
Omdömet skrevs 25 maj 2015

Hotellet är centralt beläget. Nära till Rynek och gamla stan. Hotellet genomgår en omfattade renovering vilket klart behövs. Personalen är mycket tillmötesgående och mycket trevliga och hjälpsamma. Hotellet byggdes 1887 och har stor charm om man vill ha "det gamla". Hotellet klassas med fem stjärnor vilket är tveksamt. Tre eller max fyra är en bättre gradering.

Tips för att välja rum: Välj ett rum som inte vetter mot gatan.
  • Bodde här: maj 2015, reste som ett par
Tack ludde48
PR_Manager_WII, Kierownik ds. PR på Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 22 juni 2015

Dear ludde48,
Thank you very much for taking the time to post your comments and share your feedback with us!
We are very pleased to know that your experience was great and you enjoyed your stay here at Grand Hotel *****. All our guests are enjoying the central location of the hotel which is perfect for a sightseeing, and it is wonderful to learn that it was so convenient for you as well.
We are really sorry for that disadvantages in conjunction with short renovation which has to take place. Unfortunatelly some of the changes can be done only during the summer so I hope next time you will enjoy the beautiful refurbished interior.
Once again thank you for a great review and I look forward to welcoming you again back soon,
With best regards
Małgorzata Kowal
PR Manager

Omdömet skrevs 20 november 2014

Gammal i stil, och gammal i slitage! !! verkligen det har stått stilla i minst 50 år !,...det första rummet fick vi byta på en gång , det luktade mögel !! , fick ett annat rum , och där var det slitage på möblerna så stora, att man fick lägga filten på stolen för att kunna sätta sig, otroligt äckligt med allt smuts och fläckar på dynan. Dusch slangen var trasigt den fick de laga ...Sängen hade bara en hård ! resårmadrass, och ingen bäddmadrass !!!...Våra vänner hade ingen varm vatten i det 4 dagar vi var där...helt galet!!...trots att man har sagt till, men det hände inget.... Städpersonalen var väldigt duktiga ,trots allt slitage och elände så kunde de verkligen hålla rent ! ...Hatten av för de ! ...mest fräsch var på Cafe...men tyvärr hotellet behöver renoveras ,den kanske var en gång i tiden 5 * men nu ligger den på 3 *... annars super bra läge ,bra frukost , nära till allt ! ....

• Bodde här: november 2014, reste som ett par
Tack Maggan777