Omdömet skrevs 24 augusti 2017

Europejski ligger 3 minuter från gamla stans norra delar. Nära tågcentralen. Trevlig stad att flanera i och vi trivdes mest i de judiska kvarteren där det var mindre turister och roligare matställen. Ett besök till Auschwitz var mycket intressant då det tar ca en halvtimme med buss. Boka guide i förväg så slipper du köer.

• Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack MasenoKullan
Omdömet skrevs 20 juni 2017 från mobil enhet

Ett charmigt familjeägt hotell med men tyvärr väldigt ålderdomlig inredning med tunga sammetsgardiner och heltäckningsmattor vilket gjorde rummet väldigt dammigt. Badrummet var stort och fräscht. Frukosten var helt okej.
Det fanns ett stort uterum med massa växter där var det skönt att sitta en stund innan man gick och la sej.
Det ligger centralt bara några meter från järnvägsstation. Gamla stan tog det ca 10 minuter att gå till.

Bodde här: juni 2017, reste med vänner
Tack Agnetha K
Omdömet skrevs 18 maj 2017 från mobil enhet

Bra hotell med det mesta du behöver. Sköna sängar, stort fräscht badrum. Trevlig innergård"biergarten" att chilla i vid fint väder.
Bra frukost och mycket bra lunchservering i restaurangen som har trevlig personal.

Bodde här: maj 2017, reste med familjen
Tack Barbro D
Omdömet skrevs 9 april 2017 från mobil enhet

Vi älskade det här hotellet från första stund! Underbar, lite sliten, gammal europeisk still som verkligen får en att trivas. Många fina detaljer. Utomordentligt trevlig och hjälpsam personal! Sköna sängar, tyckte särskilt om kuddarna, rent och prydligt. Nära stora torget, 15 minuter om du sölar. Vi kan varmt rekommendera Hotel Europeijski till de som söker ett lugnt hotel med personlighet för sin semester!

Bodde här: april 2017, reste som ett par
1  Tack Carin B
Omdömet skrevs 10 februari 2017 från mobil enhet

Väldigt god mat och bra service. Trevlig personal. Ligger väldigt centralt och bra. Genuint hotell med bra SPA med trevlig personal. Gångavstånd till ett stort köpcenter med enormt utbud. Gångavstånd till gamla stan med alla dess sevärdheter och otroligt många fina restauranger.

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Gullwi J