“Sällsynt 5:a”

Pimiento Argentino Grill - Old Town
Rankad som nr 62 av 1 888 Restauranger i Kraków
Kök: Argentinskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Romantiska möten, Affärsmöten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 22 oktober 2018 från mobil enhet

Det är inte ofta jag ger betyget 5. Men här på Pimiento finns inget annat. Den 250 grams biff som jag beställde tillsammans med tryffelspetsat potatismos smälte på tungan. Så fantastiskt gott. Själv tog jag en lokalt tillverkad öl på fat.
Lagom stor restaurang där service gällde. Flera som kom efter oss, redan vid 18:30-tiden blev nekade bord så boka bord för säkerhets skull även omvittnat lyckades få ett bord utan bokning.
Prissättningen är som i Sverige så billigt är det inte, men värt det.

Datum för besöket: oktober 2018
1  Tack 904niclass

Omdömet skrevs 22 september 2018 från mobil enhet

Fantastiskt god mat, förmodligen en av de bättre köttbitar som inmundigats. Riktigt bra service, goda viner, bra priser. Ett måste om du är i Krakow! PS. Testa potatismoset med tryffel om den finns på menyn, to die for!

Datum för besöket: september 2018
1  Tack Sofia H
Omdömet skrevs 3 september 2018 från mobil enhet

Bra restaurang med trevlig personal. Vi åt först en liten charkbricka och därefter entrecote.Allt var super gott och vi var nöjda! Priserna ungefär som hemma!

Datum för besöket: september 2018
1  Tack marialT4450HF
Omdömet skrevs 25 juli 2018

Stämningen var god. Personalen var trevlig och proffsig. Lite dyrare men klart värt priset. Väl värt ett besök!

Datum för besöket: juli 2018
1  Tack LenaE465
Omdömet skrevs 15 juli 2018 från mobil enhet

På Stora torget hittar du denna fina restaurang som serverar riktigt bra mat och gott vin. Ett sällskap på fyra personer och vi beställde en köttbricka som räckte gott och väl.
Ska man hitta något att klanka ner på skulle de vara deras syn på hur köttet tillagas. Medium rare var i mina ögon väldigt rare. Men dem löste problemet.

Väl värt ett besök.

Datum för besöket: juli 2018
2  Tack thomaswC1989RZ

Resenärer som tittade på Pimiento Argentino Grill - Old Town tittade också på

Kraków, Lesser Poland Province

Besökt Pimiento Argentino Grill - Old Town? Berätta vad du tyckte!