“Bra polsk restaurang ”
Omdöme om Klimaty Poludnia

Klimaty Poludnia
Rankad som nr 42 av 1 734 Restauranger i Kraków
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Område: Stare Miasto
Omdömet skrevs april 1 2017 från mobil enhet

Polsk restaurang med dragspel musik. Skulle jag inte veta om restaurangen skulle jag nog missat den. Personalen pratar bra engelska. Restaurangen ligger precis utanför gamla stan. Väldigt bra priser. Maten är typisk polsk. Verkar som polackerna själva går hit då det inte var mycket turister.

Tack Eva R

Omdömet skrevs oktober 24 2016

Vi åt lunch här två gånger. Ena gången åt vi "dagens lunch" andra gången valde vi från menyn. Båda gångerna fick god mat serverad av mycket trevlig och uppmärksam personal. Trevligt inredd lokal, i ena hörnet brann en hemtrevlig brasa. Det kan vara lite svårt att hitta hit men gå in på gården så hittar du restaurangen!

Tack jonken02
Omdömet skrevs oktober 14 2016

Mysig värme med tänd brasa, lågmäld konversation och Glenn Miller-toner i bakgrunden välkomnade oss till denna unika restauration i centrala Krakow. Vi hade tur och fick sista bordet trots att vi var ovanligt tidiga denna kväll. Alltså boka bord om du vill vara säker. Vi fick en utmärkt service och maten var utsökt både för ögat och gommen. Om du kommer till Krakow är en middag på Klimaty Polundia ett måste. Kan vara lite svår att hitta men leta en stund. Det är den värd

Tack Peroan
Omdömet skrevs oktober 1 2016 från mobil enhet

Om du besöker Krakow så måste ni gå hit och äta.
Bemötandet är fantastiskt, maten är enastående!
Miljön är mysig!

Tack Carina K
Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Den här restaurangen ligger lite undanskymt på en bakgård men är väl värd att leta efter. Vänlig och välkomnande personal och servering både inomhus och utomhus, där man sitter under skyddande tak.

Maten är typisk polsk och mycket välsmakande. Man hittar inte särskilt många "barnrätter" men det finns ändå mat som tilltalar barn som vågar prova nya saker. Jag kan särskilt rekommendera deras zurek (köttsoppa på surdegsbas) och de polska pirogerna.

Snabb, effektiv och vänlig service och vi fick alla varsin slickepinne när vi lämnade restaurangen!

Tack AnnaBilling

Resenärer som tittade på Klimaty Poludnia tittade också på

Kraków, Lesser Poland Province

Besökt Klimaty Poludnia? Berätta vad du tyckte!