“TOPPEN MAT”

Ristorante La Cucina
Rankad som nr 89 av 645 Restauranger i Gdansk
Kök: Italienskt
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Åt den godaste mozzarella någonsin här till förrätt!!! Huvudrätt blev det en pizza som va magisk och min kompis åt en pasta med avocakocrem o tillbehör! Magisk likaså den! En flaska gått rödvin och vi va i hamn! starkt rekommendera denna restaurang!

Tack Anna J

Omdömet skrevs 25 mars 2017 från mobil enhet

Vi åt en jättegod förrätt(butter shrimp) den får 5/5! Men huvudrätten var inte i samma klass, fortfarande god men inte i klass med förrätten. väldigt litet ställe & väldigt stressig miljö vilket drar ner betyget. Men maten var bra. Kanske bättre som lunchställe än middag.

Tack Lisa D
Omdömet skrevs 18 februari 2017

Restaurangen ligger i ett restaurang stråk. Bokning är inget måste. Det blir snabbt ledigt. Miljön är trivsam ledig och lagom ljudnivå. Personalen är ung och snabb. Det märks på servicen. Enda som påminner om italien är de rutiga underläggen och några målningar på väggarna. Men annars trivsamma bord och stolar. Lite IKEA frukostbort skulle jag vilja säga.
LaCucina har både pizzor, sallader och kött samt fiskrätter.
Till förrätten beställdes smörstektna räkor i vitlök. Man sparar inte på räkorna och de två rostade brödbitarna under räkorna är närmast täckta av räkorna. Perfekt tillagat med liten gnutta ingefära som ligger subtilt bak i gommen. Ett glas vitt La Grioego avnjöts till detta. efter 5-10 min kommer varmrätten - HOPPSAN.. Lite väl tätt på. Man hade gärna väntat lite extra för att låta maten sätta sig. Nåväl.
Varmrätten är en risotto med tärnade mandariner och tartar på råa räkor! Kombinationen var väldigt gott om man bortser tankarna på att räkorna är råa. Blir som en slags sashimi. Väldigt gott. Väl tilltagen portion som nästan inte fick att äta upp Se och njut av foto.
Till efterätten avnjöts en panacotta som var lite för fast, dvs lite för mycket gelatin, man annars väldigt gott. Till denna en lagom söt vit chokladsås och blad i karameliserad socker. Till min förväning kom två panacottor till en portion! Det var nästan fö rmycket: En hade räckt, men det gick bra att be personalen packa med hem denna.
Summa sumarum en trevlig restaurang som rekommenderas varmt.

Tack Peter W
Omdömet skrevs 1 november 2016

Familjen var sugna på pizza till middag, och slumpmässigt råkade vi gå förbi denna restaurang som gav oss ett trevligt intryck. Pizzorna var helt OK, kanske något övergräddade med lite väl spröda kanter. Tunn pizzabotten, och bra smaker. Alla fyra i sällskapet uppskattade maten.

Tack Mats Å
Omdömet skrevs 28 juli 2016

Ren och fräsch restaurang men personalen var inte speciellt serviceminded. Pizzan var god med tunn och krispig botten. Pastan var bra kokt men smaklös och lite halvljummen så den rekommenderas inte

Tack olabrundin

Resenärer som tittade på Ristorante La Cucina tittade också på

Gdansk, Pomerania Province

Besökt Ristorante La Cucina? Berätta vad du tyckte!

;