“Mysig stadsdel”

Gdansk Walking Tour Shore Excursion from Gdynia
Rankad som nr 1 av 193 saker att göra i Gdansk
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Firade påsk i Gdansk och mycket tid i Old Town. En mysig stadsdel med många restauranger och barer. Bebyggelsen är av äldre typ men många av husen är fint renoverade. Lätt att hitta och nära till inre hamnområdet med fina uteserveringar.

Tack Stefan J

Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Ser nästan ut som att fasaderna är kulisser. Ligger nära vattnet, mysiga stråk. Finns många bärnstensmuseum.

1  Tack Malin E
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Det är jättefina byggnader i old town! Perfekt om du vill ta fina bilder till din blogg, facebook eller bara vill ha de som "memory". Annars så finns resturanger och shops där, men det finns inte mycket mer att göra än att titta på fina byggnader, äta och souvenirshoppa där. Men jag tycker ändå att det är värt att besöka där då byghnaderna verkligen står ut!

Tack Lisa H
Omdömet skrevs 10 mars 2018

Fina byggnader med färgglada hus, kyrkor och gamla hus. Det är nog trevligare på sommaren när det finns uteserveringar.

Tack Kebabpizza
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Inte så mkt liv och rörelse som jag trott på gatan. Kanske är pga tidig vår. Bred gata med fina hus. Lite restauranger och butiker.

Tack 811jenniel

Resenärer som tittade på Old Town tittade också på

Besökt Old Town? Berätta vad du tyckte!