“Fantastisk mat”

Tawerna
Rankad som nr 127 av 673 Restauranger i Gdansk
Kök: Polskt
Omdömet skrevs 10 april 2017

Hit går du om du vill vara säker på att få riktigt god mat.
I övre prisklassen men maten är fantastisk.
Fisk var nog inte vår kocks specialitet soppor och kött kunde kocken. Bra servitör, litet öl sortiment.

Tack Per E

Omdömet skrevs 26 februari 2017

Mycket trevlig personal som till viss del till och med kunde svenska. Stora goda portioner, rekommenderar soppan som serveras i nybakat bröd samt den vegetariska rätten med fylld paprika.

Tack Carl I
Omdömet skrevs 18 februari 2017 från mobil enhet

Riktigt god mat. Både vin, mat och öl smakade suveränt! Värt ett eller flera besök! Servisen var i världsklass.

Tack Dennis_Buddha
Omdömet skrevs 13 februari 2017

Välsmakande mat och stora portioner.
Kan verkligen rekommendera den vegetariska rätten. Ost och spenat fylld paprika och grillade grönsaker.
Maken åt fläsklägg med ugns potatis och surkål, det var väldigt gott

Tack Anna H
Omdömet skrevs 4 augusti 2016 från mobil enhet

Denna restaurang ligger precis i slutet av hamnpromenaden vilket gör att det är betydligt lugnare här. Har en stor uteservering mot kanalen. Här åt vi den absolut bästa måltiden under vår vistelse i Gdansk. Tänk om det polska köket alltid skulle vara som på denna restaurang. Klassisk polsk mat men som känns väldigt modern. Personalen var också mycket bra.

Tack Mariette V

Resenärer som tittade på Tawerna tittade också på

Gdansk, Pomerania Province

Besökt Tawerna? Berätta vad du tyckte!